مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ایران هلث در جهت تحقق شعار «رونق تولید» است، گفت: درآمد ارزی صادرات تجهیزات پزشکی سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است.

ارزآوری ۳۰ میلیون دلاری صادرات تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز:مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ایران هلث در جهت تحقق شعار «رونق تولید» است، گفت: درآمد ارزی صادرات تجهیزات پزشکی سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سید حسین صفوی، با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی «ایران هلث» با هدف حمایت از شرکت‌های تولید کننده و صادرکننده، اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رویدادها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی محسوب می‌شود که آخرین دستاوردهای تولید کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان را در معرض نمایش مصرف کننده‌ها، شرکت‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی قرار می‌دهد.

وی افزود: امسال با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال رونق تولید اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران هلث دو چندان شده است.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه تحریم ظالمانه دشمنان تأمین تجهیزات پزشکی و ملزومات را سخت‌تر کرده که تکیه بر تولید داخل امسال مضاعف خواهد شد و برگزاری این نمایشگاه برای رونق تولید بسیار مؤثر خواهد بود.

صفوی گفت: در حال حاضر کیفی سازی تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی را در وزارت بهداشت در دستور کار قرار داده‌ایم و برگزاری نمایشگاه ایران هلث علاوه بر اینکه تجهیزات مختلف پزشکی و ملزومات آن را در معرض نمایش مصرف کننده‌ها قرار می‌دهد فضای رقابتی نیز ایجاد خواهد کرد و این مسئله در جهت افزایش ارتقای کیفیت مؤثر است.

وی بیان داشت: ارتقا کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی در وزارت بهداشت مدنظر قرار دارد و این مسئله در توسعه صادرات نیز بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی برای اینکه در کشورهای دیگر بتواند رقابت کنند باید از لحاظ کیفی در شرایط بالایی باشند، گفت: برگزاری نمایشگاه ایران هلث در جهت ارتقای کیفیت این تولیدات می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

صفوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در این راستا حائز اهمیت واقع شود مسئله درآمد ارزی است چرا که درآمد ارزی در حوزه سلامت با صادرات امکان پذیر بوده و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در این جهت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط درآمد ارزی ناشی از صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی سال‌های گذشته در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است، گفت: در شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه دشمنان کار را برای صادر کننده‌ها سخت‌تر کرده ولی تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

صفوی افزود: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، شرکت‌های دانش بنیان، اپلیکیشن های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

چهار تشکل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در نمایشگاه ایران هلث که از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۸ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، مشارکت دارند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha