شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 269378

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به نقش ماماها در بحران، گفت: ماماها در حوادث توانستند به مادران باردار کمک زیادی کنند.

نقش مهم ماماها در حوادث و بحران

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به نقش ماماها در بحران، گفت: ماماها در حوادث توانستند به مادران باردار کمک زیادی کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی در همایش روز مامایی با اشاره به نقش ماماها در نظام سلامت اظهار داشت: روز جهانی ماما همزمان با آخرین روز هفته سلامت برگزار شده است که مقارن با یکصد سال مامایی آکادمیک در ایران است.

وی افزود: اولین فرشتگانی که می‌توانند به مادر کمک کنند ماماها هستند، و من معتقدم همه دنیا در اتاق زایمان قرار دارد و پاک‌ترین چشمان را ماماها نظاره‌گر هستند و باید لحظه مهم تولد را قدردان باشیم.

وی ادامه داد: لحظه تولید اثرات زیادی بر سلامت دوران دیگر زندگی می‌گذارد و ماماها به دلیل ظرفیت‌های ایجاد شده در قسمت‌های مختلف نظام سلامت، نقش دارند و نقش آنها در همه مراحل زندگی موثر است.

خسروی تصریح کرد: ماما فاصله بین مرگ و زندگی برای صدها هزار مادر هستند؛ یکی از نقش ماماها ظرفیت تشویق به فرزندآوری است که باید به آن توجه داشت، همچنین این افراد در اصلاح سبک زندگی و کاهش بیماری غیرواگیر نقش اصلی دارند و آموزش‌ها را در دوران قبل و پس از بارداری دارند.

وی با اشاره به نقش ماما در بحران گفت: در آن شرایط سخت همکاران ما چندین زایمان انجام دادند و اینکه امسال با وقوع سیل نیز این افراد، وضعیت زنان باردار را کنترل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha