بعضی نشانه‌ها هستند که به افراد متاهل می‌گویند باید در روابط خود با افرادی از جنس مخالف به خصوص در فضای مجازی زودتر تجدید نظر کنند تا سرانجام تلخی در انتظار خودشان و زندگی مشترک‌شان نباشد.

خیانت از پشت گوشی!

سلامت نیوز: بعضی نشانه‌ها هستند که به افراد متاهل می‌گویند باید در روابط خود با افرادی از جنس مخالف به خصوص در فضای مجازی زودتر تجدید نظر کنند تا سرانجام تلخی در انتظار خودشان و زندگی مشترک‌شان نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رزنامه خراسان ،اواخر هفته گذشته در خبرها آمده بود: «خانمی که چند سالی از ازدواجش گذشته و پسر خردسالی دارد، در آرزوی ازدواج با فردی که با وی در فضای مجازی آشنا شده بود، حاضر شد در نقشه قتل همسرش مشارکت کند.

این خانم که در ابتدا چند پیام تعریف و تمجید از فردی ناشناس در فضای مجازی دریافت کرده، بعد از مدتی خود را در رابطه ای عاطفی دیده که توان خروج از آن را نداشته و با پیشنهاد ازدواج این فرد، تصمیم گرفته که در نقشه ای مشترک با این فرد، همسرش را به قتل برساند تا بتواند پس از آن دوباره ازدواج کند. نقشه ای که در نهایت خوشبختانه عملی نشده و همسر، جان به در برده است (خبرآنلاین). اما آیا می شد پیش از این که کار به این جا بکشد، مانع پیشرفت این رابطه تا این‌جا شد؟

آیا این علایم خطر را دیده اید؟
برخی همسران که درگیر روابط خارج از عرف در فضای مجازی می‌شوند، اظهار می‌کنند بدون این که متوجه شوند، ناگهان خود را در رابطه‌ جدیدی یافته‌اند که توان خروج از آن را ندارند. اما واقعیت این است که به صورت معمول پیش از این احساس «گیر افتادن» علایمی وجود دارد که فرد به آن‌ها بی‌توجهی می کند و آن‌ها را دست کم می‌گیرد.

علایمی که جدی گرفتن آن‌ها می‌تواند پیش از این که خیلی دیر شود، مانع شکل‌گیری روابط خارج از عرف شود. پس اگر در رابطه ای دو نفره با فردی از جنس مخالف در شبکه های اجتماعی هستید یا در صفحه خود در شبکه اجتماعی، رابطه خاصی با یکی دو نفر از جنس مخالف دارید و در عین حال نشانه های زیر را می بینید، تامل کنید:


* رابطه خود را از چشم همسرتان مخفی کرده اید و منتظر خروج او از خانه برای پیام فرستادن هستید.
* روی گوشی تان رمز گذاشته اید و از این که همسرتان بخواهد گوشی شما را بردارد، آشفته می شوید.
* از تصور این که همسرتان رابطه ای داشته باشد مشابه آن چه شما دارید، از همسرتان عصبانی و دلخور می شوید و او را سرزنش می کنید.
* چند روزی به واسطه مشغولیت های دیگر دلتان برای پیام فرستادن یا دیدن کامنت فرد خاصی در فضای مجازی تنگ می شود.
* پست هایی که در فضای مجازی می گذارید، مخاطب خاص دارد و شما به واسطه بازدید یکی دو نفر در صفحه تان این پست ها را می گذارید.


*  به تازگی احساس می کنید از دست همسرتان بیشتر از قبل دلخور
می شوید، ایرادهای او بیشتر به چشم تان می آید و در کنار این موضوعات او را با فردی که در فضای مجازی می شناسید، مقایسه می کنید.
* احساس می کنید همسرتان برخلاف فردی که در فضای مجازی می شناسید، شما را درک نمی کند و قدر شما را نمی داند.


* وقتی به گذشته نگاه می کنید، فکر می کنید زود ازدواج کرده و انتخاب اشتباهی داشته اید و به صورت کلی از ازدواج خود ناراحت هستید.
* و در نهایت اگر مدتی از رابطه شما با این فرد گذشته و خیال جدا شدن از همسرتان، دایم در سرتان وجود دارد، بدانید که باید زودتر برای تغییر در این وضعیت قدمی بردارید.


سخنی با آن‌ها که خط قرمزها را شکسته اند
اگر بر مبنای پاسخ به سوالات بالا احساس می کنید که فرد دیگری در زندگی شما وجود دارد که رابطه تان با او برخی خطوط قرمز را شکسته، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید.

هیچ زوجی نیستند که همیشه روابط شان خوب و بدون مشکل باشد. بالا و پایین شدن در رابطه موضوعی طبیعی است اما مشکلی که در زمان حضور نفر سوم در رابطه روی می دهد این است که همسری که رابطه عاطفی با فرد دیگری دارد، انگیزه چندانی برای اصلاح ندارد و مشکلات را دایم به همسر خود نسبت می دهد.

این موضوع در طولانی مدت باعث می شود تا کیفیت رابطه همسران نزول و مسائل پیچیدگی های بیشتری پیدا کند. در ضمن این که فردی به این نتیجه برسد که ازدواج اشتباهی داشته موضوع نادری نیست اما این موضوع در هر حال نمی تواند داشتن روابط مخفیانه و نداشتن صداقت در ازدواج را توجیه کند. پس اگر در ازدواج خود مشکلات متعددی دارید، به دنبال راه حلی اساسی برای اصلاح آن باشید.

علاوه بر این ‌ها برخی موقعیت ها و ویژگی های شخصی، احتمال درگیر شدن در روابط نادرست همسران در فضای مجازی را تقویت می کند؛ تنهایی، نداشتن دوست و حمایت عاطفی و عزت نفس پایین. نقاط ضعف خود را بشناسید و به فکر رفع آن ها باشید. بعد از حل آن ها متوجه خواهید شد که تمایل کمتری به صرف وقت در فضای مجازی خواهید داشت.


در راه برگشت
اگر شما تا امروز دررابطه‌ای بوده اید که در آن مرزهایی شکسته شده و حالا می‌خواهید در این وضعیت تغییر ایجاد کنید، توصیه اکید ما به شما کمک گرفتن از مشاور است. بده و بستان عاطفی با دیگران ولو از پشت گوشی به واسطه حس خوشایندی که ایجاد می‌کند، اعتیادآور است و صرف اراده کردن برای کنار گذاشتن آن کافی نیست.

در این وضعیت شما نیاز به همراهی و کمک یک متخصص برای ترک این رابطه دارید، پس موضوع را جدی بگیرید و پیش از این که دیر شود برای وقت گرفتن از مشاور یا روان‌شناس، اقدام کنید. در عین حال با توجه به این که احتمال افت کیفیت رابطه شما و همسرتان در این وضعیت زیاد است، بهتر است برنامه هایی برای بهبود روابط نیز در نظر بگیرید. یادتان باشد قدم برداشتن برای بهبود رابطه به نوعی مصون کردن شما و همسرتان در برابر وسوسه برای داشتن چنین روابطی است. پس موضوع را جدی بگیرید و دل به بهبود موقت و کوتاه مدت نبندید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مشاور ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    آيا مي دانيد پرفروش ترين رمان تركيه به نام ملت عشق كه در ايران هم بارها چاپ مجدد گرديده و توسط ناشرين مختلف ترجمه و منتشر شده است بر اساس رهاكردن يك آشيانه و زندگي مشترك با وجود داشتن سه فرزند و خيانت از راه ارتباط با فردي در شبكه مجازي و مقبول نشان دادن اين رفتار است؟!!