رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث گفت: ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کشور، سهم تولید کنندگان داخلی است.

۶۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور تولید داخل است

سلامت نیوز: رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث گفت: ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کشور، سهم تولید کنندگان داخلی است.

به گزارش سلامت نیوز، ادریس مازندرانی، در گفتگو با مهر، به جزئیات نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به موضوع تحریم‌ها و مشکلاتی که کشورهای خارجی برای شرکت در نمایشگاه ایران هلث داشتند، حضور خارجی‌ها کمتر شده و همین مسئله یک فرصت برای رشد شرکت‌های داخلی شد تا بتوانند محصولات پزشکی با کیفیت و مورد نیاز مراکز درمانی کشور را تولید کنند.

وی با اشاره به رونمایی از ۳۰ محصول پزشکی منحصر به فرد در نمایشگاه امسال گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد نیاز کشور به تجهیزات و ملزومات پزشکی، توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

مازندرانی با بیان این مطلب که ممنوعیت واردات تجهیزات پزشکی حرف درستی نیست، ادامه داد: تولیدات داخلی، حداقل نیاز عمده مراکز درمانی کشور را پوشش می‌دهد.

وی در ارتباط با ممنوعیت واردت تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل، گفت: شرط واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل، این است که اگر نتوان نیاز داخلی را از طریق تولیدات داخلی تأمین کرد، واردات آن کالا صورت می‌گیرد.

مازندرانی با تاکید بر اینکه واردات این قبیل کالاها به سختی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که می‌توانیم کمبودها را با مهندسی معکوس تولید کنیم.

رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران، مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید تجهیزات پزشکی را، نرخ ارز و حمایت دولتی برای تأمین مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی دانست و گفت: در نمایشگاه امسال، بیش از ۴۸۰ شرکت تجهیزات و ملزومات پزشکی حضور خواهند داشت که ۳۸ شرکت خارجی از ۱۶ کشور از جمله آنها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha