شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 272620

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت که قطعا کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو ورود پیدا می‌کند.

احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت که قطعا کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو ورود پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد حسین قربانی، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و تاکید بر لزوم رفع رانت در این سازمان، اظهار کرد: گلایه‌های آقای نمکی کاملا به جا است. ایشان با رویکرد شفافیت در این حوزه وارد شده است چون تسلط کافی را داشته و علاوه بر مسلط بودن بر ردیف‌ها و بودجه‌ها رییس دانشگاه هم بوده است . ایشان گلایه‌هایی را درباره امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو بیان‌ کرد  که حرف درستی است.

وی با تاکید بر این که سازمان غذا و دارو باید به سمت شفاف سازی حرکت کند، خاطر نشان کرد: این سازمان تنها به یک  ساختمان تبدیل شده است که تصمیم‌گیری‌ها در بیرون از آن انجام می‌شود. برخی از دخل و تصرف‌ها تصمیم گیری‌هایی صورت می‌گیرد که امضاهای طلایی منافعی را در بازار و در مارکتینگ و حتی واردات دارو به وجود آورده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود،  ادامه‌ داد: سازمان غذا و دارو تبدیل به سازمانی شده است که هم مجوز می‌دهد، هم ناظر و هم بخش خصوصی شده است که رقیب بخش خصوصی اصلی محسوب می‌شود. لازم است نهادهای نظارتی همچون مجلس شورای اسلامی به کمک آقای نجفی آمده و با این موضوعات مقابله کنند.

قربانی با اشاره به این که امروز مطالبات دانشگاه‌ها کمبود امکانات و موارد این چنینی دغدغه‌ حوزه بهداشت و درمان است، گفت‌: بخش درمان با سایر بخش‌ها متفاوت است و باید طور دیگری نگاه شود چون با حیات انسان درگیر است. ما قطعا در کمیسیون بهداشت موضوع امضای طلایی را پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین در پایان صحبت‌های خود، گفت‌: زمزمه‌هایی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو شنیده‌ام کما این که وزیر بهداشت هم از هر گونه تحقیق و تفحص از سازمان‌ها و شفاف سازی در این حوزه استقبال کرده است. البته هنوز تحقیق و تفحص به صورت مکتوب تهیه نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    اگه خواستید از سازمان غذا و دارو تحقیق کنید حتما به آزمایشگاه مرجع غذا و دارو هم که رکن اصلیشه سری بزنید و ببینید در آنجا چطور مسئول حراست برای اینکه همسو با فساد و سوء مدیریت مدیر کل بشه، سمت معاون اجرایی و مسئولیت یکی از واحدهای بزرگ این آزمایشگاه را (در حالیکه هیچ تجربه و تخصصی در موردش نداره) همزمان بهش دادند در حالیکه برای خیلی از کارشناسان صاحب تجربه و تخصص حکم جابجایی یا عدم نیاز زدند !!!
  • حمید ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    آقا چرا نظراتی را که براتون میزاریم منتشر نمی کنید؟ اگه نمی خواهید بزارید پس قسمت نظردهی خبرهاتونو ببندید دیگه!!!