سرپرست سازمان غذا و دارو درباره تصمیم این سازمان برای توزیع داروهای مخدر ترک اعتیاد در داروخانه‌ها توضیح داد.

عرضه داروهای مخدر ترک اعتیاد به داروخانه‌ها داده شد؟

سلامت نیوز: سرپرست سازمان غذا و دارو درباره تصمیم این سازمان برای توزیع داروهای مخدر ترک اعتیاد در داروخانه‌ها توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌گو با ایسنا، درباره برخی اخبار مبنی بر دادن اختیار عرضه داروهای مخدر مرتبط با ترک اعتیاد به داروخانه‌ها،‌ گفت: این طرحی است که در حال حاضر در حال بررسی است و هنوز آیین‌نامه‌ای در این زمینه صادر نشده است.

وی افزود: به هر حال طبق قانون، دارو حتما باید در داروخانه توزیع شود. بر اساس این الزام قانونی، در حالی بررسی این طرح هستیم و نحوه اجرای این طرح به صورت پایلوت نیز در حال ارزیابی است.

شانه‌ساز با بیان اینکه در حال حاضر داروهای مخدر در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و این طرح برای این است که داروهای مخدر مرتبط با ترک و درمان اعتیاد در حوزه MMT نیز در داروخانه‌ها ارائه شود، اظهار کرد: در حال بررسی هستیم تا ضابطه‌هایی در این باره مشخص و اعلام شود که بر اساس آن‌ها این داروها حتما به دست گروه هدف و بیماری که قرار است ترک داده شود، برسند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حال انجام مطالعات و بررسی‌ها هستیم و هنوز برای اظهارنظر درباره نحوه اجرای این طرح، زود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha