رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بررسی اطلاعات نشان می‌دهد که بیشترین سوءرفتارها به ویژه آزارهای جنسی نسبت به کودکان در محیط خانواده و از طرف والدین، اقوام و آشنایان صورت می‌گیرد.

بیشترین کودک آزاری‌ها را والدین و اقوام مرتکب می‌شوند

سلامت نیوز:رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بررسی اطلاعات نشان می‌دهد که بیشترین سوءرفتارها به ویژه آزارهای جنسی نسبت به کودکان در محیط خانواده و از طرف والدین، اقوام و آشنایان صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب ، رضا جعفری افزود: بین والدین، پدران بیشتر از مادران مرتکب خشونت می‌شوند یا آنکه حداقل این نوع خشونت‌ها بیشتر گزارش می‌شوند و بعد خشونت‌هایی است که از سوی والدین ناتنی صورت می‌گیرد.

کل پذیرش در چهار واحد اورژانس اجتماعی یعنی مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی واقع در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی و خط ۱۲۳، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است. اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزاردیده است.

اورژانس اجتماعی همچنین در موارد معلول آزاری، سالمندآزاری و اقدام کنندگان به خودکشی فعالیت دارد. رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مواردی که کودکان شاهد خشونت بین والدین هستند نیز از مصادیق کودک آزاری است.

همچنین سوءمصرف مواد در حضور کودک یا تشویق و اجبار او به مصرف الکل و موادمخدر از طریق سوزاندن و داغ کردن در زمره موارد کودک آزاری است، هر چند که تجربه نشان می‌دهد که تفکیک آنها نه عملی و نه علمی است چرا که خشونت‌ها به صورت ترکیبی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha