رئیس گروه تعرفه و استاندارد خدمت فرآورده های سازمان غذا و دارو، از امکان تجویز ۳۰۰ قلم دارو بدون نسخه پزشک و توسط داروساز در داروخانه های کشور خبر داد.

۳۰۰ قلم دارو در کشور بدون نسخه تجویز می شود

سلامت نیوز:رئیس گروه تعرفه و استاندارد خدمت فرآورده های سازمان غذا و دارو، از امکان تجویز ۳۰۰ قلم دارو بدون نسخه پزشک و توسط داروساز در داروخانه های کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نوشین محمد حسینی، صبح پنج شنبه در برنامه روی خط خبر، تحت عنوان الگوی صحیح مصرف دارو در کشور، گفت: متأسفانه این باور که اگر داروهای گیاهی منفعت نداشته باشد، ضرر ندارد، اشتباه است که باعث تداخل در اثر گذاری داروهای شیمیایی و گیاهی می‌شود.

وی در مورد مصرف ویتامین‌ها، افزود: مصرف ویتامین‌ها نیز نباید خودسرانه مصرف شود و لازم است پزشک تجویز کند و اگر خواستیم خودسرانه مصرف کنیم، حداقل با داروساز داروخانه مشورت کند.

محمد حسینی، در مورد مصرف خودسرانه دارو در کشور، گفت: متأسفانه مصرف خودسرانه دارو در بین قشر تحصیل کرده جامعه به دلیل دسترسی به فضای مجازی و استفاده از مطالب شبکه‌های اجتماعی، بیشتر است. در حالی که همه مطالب فضای مجازی، قابل استناد نیست.

وی با گلایه از توصیه‌های دارویی هموطنان نسبت به یکدیگر، تاکید کرد: اثرگذاری دارو با توجه به فیزیولوژی بدن متفاوت است و ما نباید برای دیگران توصیه‌های دارویی داشته باشیم.

محمد حسینی در مورد تجویز تعداد اقلام دارویی در کشور، گفت: وقت آن رسیده که داروخانه‌های ما به محل ارائه خدمات دارویی تبدیل شوند تا بتوانیم از دانش و معلومات داروساز در مسیر تجویز منطقی دارو استفاده کنیم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha