مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۹ کودک را از خیابان‌ها شناسایی و زمینه جذب و پذیرش آن‌ها را در سه مرکز دولتی فراهم شده است.

۳ هزار و ۸۰۰ کودک کار در استان تهران شناسایی شده اند

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۹ کودک را از خیابان‌ها شناسایی و زمینه جذب و پذیرش آن‌ها را در سه مرکز دولتی فراهم شده است.
                                     

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: اداره اتباع وزارت کشور و استانداری هنوز پاسخ روشن و اقدام موثری در این خصوص رسیدگی به وضعیت کودکان کار اتباع خارجی نداشته اند.

بیات نژاد ادامه داد: اکثریت کودکان کار به دلیل مشکلات معیشتی و اشتغال و برای کمک به معیشت خانواده خود شغل‌های کاذب را انتخاب می‌کنند که تبعات و آسیب‌هایی را برای آن‌ها به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ کودک کار در استان تهران به ویژه شهر تهران شناسایی شده اند، گفت: ما صفر تا صد مسائل خانوادگی این کودکان را می‌دانیم و با انواع بسته‌ها و نسخه‌های مناسب برای رفع مشکل این خانواده‌ها و کودکان نیز آشنا هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح "ساماندهی کودکان کار" از ۲۲ خرداد ماه تا به الان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۹ کودک را از خیابان‌ها شناسایی و زمینه جذب و پذیرش آن‌ها را در سه مرکز دولتی فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت در این سه مرکز ۳۵ نفر است، افزود: ما به اجبار ۸۱ بچه معصوم را با شرایط بسیار سخت در این مراکز پذیرش کرده ایم.

بیات نژاد در رابطه با نقش تعامل سازنده دستگاه‌ها برای رفع معضل کودکان کار گفت: کلیه دستگاه‌های حاکمیتی باید دست به دست هم داده و خدمت بی منتی را به مردم ارائه دهند، اما سازمان بهزیستی در حوزه ساماندهی کودکان کار، تنها مانده و هیچ یک از سازمان‌ها و نهاد‌های موظف در این فرآیند، همکاری و همراهی مطلوبی با بهزیستی ندارند و مطابق دستورالعمل‌ها عمل نمی‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: شهرداری مطابق قانون مکلف به فراهم کردن فضای فیزیکی مناسب با تجهیزات کامل برای کودکان کار است که تا به الان این کار انجام نشده و ما فقط شاهد وعده‌های تو خالی بودیم.

وی ساماندهی کودکان کار به روش جمع آوری از کف خیابان و پذیرش آن‌ها در یک مرکز را محکوم به شکست دانست و تأکید کرد: ما باید زمینه‌های توانمندسازی و درمان خانواده‌ها را فراهم کنیم.

بیات نژاد با اعلام اینکه طبق آمار رسمی ۷۰ درصد کودکان پذیرش شده در این مراکز، از اتباع خارجی اند گفت: مجموعه اداره اتباع وزارت کشور و استانداری هنوز پاسخ روشن و اقدام موثری درخصوص حل این مشکل ارائه نکرده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha