سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 277262

متخصص پوست با بیان اینکه وقتی فرد به سن بلوغ می رسد غدد جنسی فعال شده و شروع به آکنه یا جوش زدن می‌کند، گفت: درمان جوش به شکل موضعی و مصرف داروی خوراکی است،اما جوش زدن هیچ وقت ریشه کن نمی‌شود.

چگونه «جوش زدن» در بدن را درمان کنیم؟

سلامت نیوز:متخصص پوست با بیان اینکه وقتی فرد به سن بلوغ می رسد غدد جنسی فعال شده و شروع به آکنه یا جوش زدن می‌کند، گفت: درمان جوش به شکل موضعی و مصرف داروی خوراکی است،اما جوش زدن هیچ وقت ریشه کن نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست  درباره «دلائل ایجاد جوش در بدن»،  اظهار داشت: وقتی فرد به سن بلوغ می‌رسد، غدد جنسی او فعال می‌شود و می‌گویند فرد شروع به آکنه یا جوش کرده است که این فعال شدن به دلیل فعال شدن غدد جنسی است.

وی ادامه داد: ما به ندرت قبل از رسیدن به سن بلوغ، در پوست جوش زدن داریم؛ برای نمونه یک دختر 7و 8  ساله بعید است بدنش جوش بزند، اما وقتی به سن 10 سالگی می‌رسد و بلوغش شروع شده و هورمون‌های جنسی‌اش فعال می‌شود، پروسه‌ ایجاد جوش آغاز می‌شود.

احسانی افزود: بحث غرور جوانی و رابطه آن با جوش بحث درستی نیست بلکه یک باور غلطی است؛ البته این عارضه در جوانی ایجاد می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به چگونگی بروز جوش در بدن، خاطرنشان کرد: جوش صورت و بدن ابتدا با جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌شود که آن به دلیل افزایش چربی زیر پوست و التهاب زیاد است.

وی بیان داشت: همه افراد در سطح پوست‌شان میکروبی دارند و وقتی این میکروب تعدادش زیاد می‌شود، این جوش‌ها چرکی و التهابی می‌شود. ابتدا جوش‌ها غیرچرکی هستند، اما وقتی زمان می‌گذرد، این جوش‌ها چرکی و التهابی شده و باعث دردناک شدن و التهابی شدن می‌شود.

وی متذکر شد: درمان جوش براساس شدت آن متفاوت است؛ اگر شدت کم باشد، درمان موضعی است و اگر شدت جوش زیاد باشد، درمانش از موضعی بودن جدا شده و باید داروهای خوراکی به فرد بدهیم؛ مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای هورمونی که به خانم‌ها باید داده شود.

احسانی تأکید کرد: نکته مهم این است که جوش ریشه‌کن نمی‌شود، در این مرحله فرد دارو را استفاده می‌کند و جوش‌هایش  خوب می‌شود، اما ممکن است چند سال بعد این جوش‌ها تکرار شوند و قابل پیش‌بینی نیست؛ البته وقتی فرد از یک سنی می‌گذرد جوش‌ها خود به خود خوب می‌شود، اما نمی‌توان سنی برای رفع این عارضه پیش‌بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha