کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

کاهش دما در نوار شمالی و شرقی کشور/پیش بینی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک در زابل

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.
    

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آتی گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در خراسان شمالی شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، زنجان، تهران و سمنان رگبار پراکنده را خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها به استان‌های گیلان و مازندران مربوط می‌شود، گفت: کاهش دما در نوار شمالی و شرقی کشور بین ۴ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود.


رفیعی با تاکید بر اینکه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر به تناوب تا شنبه به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، افزود: فردا در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق خراسان شمالی و همدان بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند البته گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی پیش بینی می‌شود.


وی با بیان اینکه در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید گاهی باد و گرد و خاک خواهد بود، گفت: گرد و خاک به کاهش دید افقی منجر می‌شود.


رفیعی با تاکید بر اینکه دریای خزر امروز و فردا مواج خواهد بود، تصریح کرد: برای تهران آسمان صاف و ابری پیش بینی می‌شود گخ حداکثر دما ۳۸ درجه و حداقل دمای فردا صبح ۲۵ درجه پیش بینی شده است.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین یادآور شد: خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با ۱۱ درجه بوده و اهواز با ۴۶ درجه گرم‌ترین استان کشور است.



                                                                                                                                                                                                                               
                                                                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha