سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 278674

با کندن موی بینی، قسمتی از پوست آن پاره و عفونی می شود و این عفونت واردجریان خون می شود و به مغز آسیب می زنداغلب افراد به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و موهای اضافی قسمت‌های صورت و بدن خود را نمی‌توانند تحمل کنند.

موهای بینی خود را از ریشه نکنید

سلامت نیوز:با کندن موی بینی، قسمتی از پوست آن پاره و عفونی می شود و این عفونت واردجریان خون می شود و به مغز آسیب می زنداغلب افراد به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و موهای اضافی قسمت‌های صورت و بدن خود را نمی‌توانند تحمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،موی بینی به خصوص وقتی بلند می‌شود ظاهر نازیبایی به شما می‌دهد اما باید راه برخورد با این موهای اضافی را بلد باشید. اگر شما نیز با موهای بینی خود مشکل دارید، باید بدانید که کار اصلی این موها این است که جلوی ورود گرد و غبار را به راه تنفسی شما می‌بندند و مانند فیلتر عمل و از ورود ذرات جامد هوا به بدن جلوگیری می کند.

موی بینی، خط دفاعی بینی در برابر گرد و غبار و عوامل نامطلوب خارجی است و پشت آن ها مژک قرار دارد که این مژک ها رشته های مویین بسیار نازکی هستند که به طور مداوم به سمت عقب و جلو حرکت و مولکول های مضر را به سمت گلو جارو می کنند.

عملکرد دیگر این موها این است که هوای داخل بینی را مرطوب نگه می دارند  و نقش مهمی در سیستم تنفسی ایجاد می‌کنند. زیاد بودن موهای داخل بینی به نوعی مزیت محسوب می‌شود چرا که افراد دارای این ویژگی  هوای سالم‌تری نسبت به افراد با موهای بینی کم پشت تر تنفس می‌کنند.


 عوارض کندن موهای بینی
باید دقت کنید کشیدگی موی داخل بینی افزون بر درد طاقت فرسا می‌تواند مشکلاتی جدی برای شما ایجاد کند. باید بدانید کندن موهای بینی می‌تواند عوارض بدی بر مغز داشته باشد. مثلا با کندن موها قسمتی از پوست، پاره و عفونی شود و این عفونت به جریان خون راه یابد و سپس به مغز برسد.

جریان خون از قسمت بینی یا قسمت‌های مثلث خطر صورت، مستقیم پشت مغز تخلیه می‌شود که چند رگ دیگر نیز در همین قسمت تخلیه می‌شوند که اگر بینی عفونی شود و این قسمت از مغز را مسدود کند مشکلات بزرگی برای افراد به وجود خواهد آمد. به همین علت است که به این مثلث، مثلث مرگ می‌گویند.


 بایدها و نبایدهای برخورد با موی بینی
موهای بینی خود را وکس نیندازید؛ کشیدن موهای داخل بینی ممکن است باعث عفونت شود. کرم‌های موبر نیز توصیه نمی‌شود چرا که استفاده از این کرم‌ها داخل بینی، شما را در معرض استنشاق گازهای سمی و سوختن غشای مخاطی درون بینی قرار می‌دهد.

بهترین روش خلاص شدن از موهای بلند بینی ، استفاده از قیچی‌های کوچک یا دستگاه‌های اصلاح موی بینی است. بنابراین از کندن آن ها از ریشه خودداری کنید. مشکل دیگر موهای زیرپوستی داخل بینی است که به آن ها نباید بی‌اعتنا باشید. چرا که به علت فضای مرطوب داخل بینی احتمال عفونی شدن و چرک کردن آن ها وجود دارد که ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha