موسسه خیریه زنجیره امید به دلیل نیاز مبرم طب اطفال کشور به تخت های بیمارستانی کودکان و همچنین نبود نیروهای فوق تخصصی در رشته های اطفال و کمبود فضاهای آموزشی که بتواند این نیازها را جبران کند، موسسه اقدام به پروژه ساخت بیمارستان 540 تختخوابی آموزشی فوق تخصصی اطفال نمود.

بیمارستان 540 تختخوابی فوق تخصصی اطفال ساخته میشود

سلامت نیوز:موسسه خیریه زنجیره امید به دلیل نیاز مبرم طب اطفال کشور به تخت های بیمارستانی کودکان و همچنین نبود نیروهای فوق تخصصی در رشته های اطفال و کمبود فضاهای آموزشی که بتواند این نیازها را جبران کند، موسسه اقدام به پروژه ساخت بیمارستان 540 تختخوابی آموزشی فوق تخصصی اطفال نمود.

به گزارش سلامت نیوز زنجیره امید زمینی به مساحت 26 هزار متر مربع در منطقه جوادیه تهران در ضلع غربی بیمارستان بهارلو برای مدت 99 سال در اختیار زنجیره امید قرار گرفت .

با توجه به اهمیت طب اطفال و بنابر توصیه وزیر وقت بهداشت، زنجیره امید اقدام به عقد قرارداد انجام مطالعات امکان سنجی با بخش بین الملل شرکت APHP (دستیار دولتی بیمارستان­های پاریس)  نمود. 

تیم شرکت APHP بعد از انجام چندین ماموریت در تهران، و انجام امکان سنجی های لازم برنامه پزشکی و مدل عملکردی بیمارستان را آماده کردند، بر اساس طرح این شرکت مدل اصلی بیمارستان تمامی خدمات درمانی عمومی و فوق تخصصی را ارائه خواهد داد.

همچنین یک مرکز مجهز و استاندارد توانبخشی مختص کودکان که تمامی نیازهای توانبخشی بیماران را در سطح گسترده ای پوشش دهد، که کاملاً همسو با فعالیت‌های کنونی زنجیره امید خواهد بود. همچنین یک بخش 100 تختخوابه باید به مراقبت‌های طولانی مدت توانبخشی برای کودکان چند معلولیتی اختصاص داده شود.

 وجود یک مرکز تحقیقات مختص پزشکی کودکان با تمرکز بر ژنتیک نیز یکی از نقاط قوت فعالیت‌های آموزشی بیمارستان کودکان امید است، علاوه بر انجام  فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه پزشکی، مرکز تحقیقات، در حوزه تحقیقات آزمایشگاهی فعالیت خواهد کرد.

با توجه به نبود مرکز ترومای مختص کودکان در کشور، مؤسسه زنجیره امید بعد از بررسی‌های بسیار تصمیم به اضافه نمودن مرکز ترومای مختص کودکان در بیمارستان نمود. یک مرکز تروما با توجه به موقعیت مکانی بیمارستان می‌تواند پاسخگوی نیازهای بیماران حادثه دیده باشد. ساختن مرکز اقامتی با ظرفیت بالا در کنار بیمارستان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیمارستان کودکان امید است.

از آنجایی که بیمارستان یک مرکز ارجاعی در سطح کشور و حتی منطقه است، وجود مرکزی اقامتی می‌تواند مشکلات اسکان همراهان بیمارانی را رفع نماید که از خارج از تهران مراجعه کرده‌اند. این مدل بیمارستان کودکان امید به نظر تمامی کارشناسان حوزه وزارتی و متخصصان ساخت بیمارستان دارای کاملترین پکیج مطالعاتی می باشد.

لازم به ذکر است نیکوکارانی که علاقه مند کمک به خیریه زنجیره امید هستند میتوانند از طریق تماس با دفتر مرکزی این موسسه اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha