چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در توضیح راه های شناخت و معرفی ماده مخدر جدید به اسم «شیشه افغانی» اگفت: شیشه افغانی همان ماده مخدر شیشه است ولی با ناخالصی های بیشتر، این ماده مخدر نسبت به ماده مخدر شیشه از مواد و پیشتازهایی که ناخالصی های بیشتری دارد درست می شود.

کشف 6000 کیلو شیشه افغانی

سلامت نیوز:رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از کشف ۶ تن «شیشه افغانی» در مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

 سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در توضیح راه های شناخت و معرفی ماده مخدر جدید به اسم «شیشه افغانی» اگفت: شیشه افغانی همان ماده مخدر شیشه است ولی با ناخالصی های بیشتر، این ماده مخدر نسبت به ماده مخدر شیشه از مواد و پیشتازهایی که ناخالصی های بیشتری دارد درست می شود.

وی افزود: «شیشه افغانی» بسیار آسیب‌زا است و تاثیرات سوبهداشتی بسیاری را هم نسبت به مواد مخدر دیگری در مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بیماری‌هایی که «شیشه افغانی» برای مصرف کننده ایجاد می کند، گفت: جدا از تمام بیماری هایی که هر ماده مخدری برای مصرف کننده به همراه دارد این ماده تاثیر مستقیم در ریه، سیستم تنفسی و گوارشی مصرف کننده هم دارد.

سردار زاهدیان ادامه داد: همان طور که گفتم علاوه بر خطراتی که هر نوع ماده مخدر برای یک فرد ایجاد می کند، «شیشه افغانی» خطرات بیشتری را برای فرد مصرف کننده ایجاد می کند.

وی گفت: «شیشه افغانی» از نظر ظاهری شبیه به شیشه معمولی است و هیچ تفاوتی از نظر ظاهر، رنگ و بو با ماده مخدر شیشه معمولی ندارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: قیمت «شیشه افغانی» نسبت به شیشه معمولی بسیار پایین است و همین موضوع سبب شده تا قیمت شیشه در کشور کاهش داشته باشد.

سردار زاهدیان گفت: از ابتدای سال تا الان ۶ تن از این مواد را در مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور کشف کردیم.

 

منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha