بیماری نقرس به علت رسوب اسید اوریک در لایه‌های مفاصل ایجاد می‌شود که با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توان این عارضه را کنترل کرد.این بیماری به علت رسوب اسید اوریک در لایه‌های مفاصل مانند قوزک پاها، زانوها، آرنج‌ها و به ویژه انگشتان شست پا ایجاد می‌شود و درد را به همراه دارد.

آب میوه‌های مفید برای مبتلایان به نقرس

سلامت نیوز:بیماری نقرس به علت رسوب اسید اوریک در لایه‌های مفاصل ایجاد می‌شود که با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توان این عارضه را کنترل کرد.این بیماری به علت رسوب اسید اوریک در لایه‌های مفاصل مانند قوزک پاها، زانوها، آرنج‌ها و به ویژه انگشتان شست پا ایجاد می‌شود و درد را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در افراد دموی مزاج (طبع گرم و تر) بیشتر دیده می‌شود. این بیماری در مردان شایع‌تر و شیوع آن در زنان پس از سن یائسگی بیشتراست .ابتلا به چربی خون (کلسترول خون بالا)، فشار خون، دیابت نوع یک و ۲، عوامل ارثی، استعمال دخانیات در بروز بیماری نقرس نقش دارد. 

مهم‌ترین علایم نقرس

قرمزی و درد شدید مفاصل به ویژه انگشتان شست، قوزک و مچ پا از مهم‌ترین علایم نقرس است.در این عارضه رسوب‌های اسید اوریک در بافت‌های زیر پوست مانند آرنج و مچ دست تجمع می یابد و به شکل برجستگی مشاهده می‌شود. اگر بیماری نقرس با التهاب همراه باشد اغلب درد هم احساس می‌شود.

مبتلایان به نقرس باید از مصرف گوشت قرمز به ویژه گوشت گاو و گوساله، حبوبات مانند عدس، لوبیا و نخود، دل، قلوه، جگر، مغز، کله پاچه، خاویار، دوغ ترش، ماست بدون مصلح، چای پُر رنگ، باقلا، غذا‌های ترش و پُر ادویه، آبگوشت با نخود زیاد، خیارشور، غذا‌های کنسرو شده و ساندویچ ها  مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنند. این افراد می‌توانند گوشت گوسفند جوان را به مقدار کم بخورند. اشخاص دچار این عارضه باید از اضطراب، استرس و عصبانیت هم دوری کنند. 

غلبه بر نقرس با طب سنتی

پاک سازی خلط غالب بدن در درمان بیماری نقرس بسیار اهمیت دارد که برای پاک سازی از مصرف مصلحات، حجامت، زالو و زنبوردرمانی کمک گرفته می شود.ماساژ بدن با روغن‌های گل محمدی و شترمرغ هم برای مبتلایان به نقرس مفید است.

 آب میوه‌های طبیعی مفید برای مبتلایان به نقرس

آب انگور، هندوانه، گیلاس، آلبالو ، سیب و میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C مانند نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین و کلم بنفش برای افراد دچار این عارضه مناسب است.

مبتلایان به نقرس در صورت مصرف ماست و دوغ باید از مصلحات آن‌ها مانند آویشن، کاکوتی، پونه، زیره و زنیان استفاده کنند. مصرف ماء الجبن افتیمونی (آب پنیر) به افراد دچار این عارضه پیشنهاد می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha