گاهی رفتار‌هایی از ما سر می‌زند یا حرف‌هایی به زبان می‌آوریم که باعث فراری شدن دیگران از ما می‌شوند. این‌ها شاید خصوصیاتی باشند که خودتان هم به آن‌ها افتخار نمی‌کنید و دلتان می‌خواهد که تغییرشان دهید؛ یا شاید هم برعکس، خصوصیاتی باشند که خودتان آن‌ها را مثبت می‌دانید و به دلیل ذهنیتی که از شما در دیگران به وجود می‌آورند باعث دوری کردن دیگران از شما می‌شوند.

نشانه‌هایی که می‌گویند شخصیت آزاردهنده‌ای برای دیگران دارید

سلامت نیوز: گاهی رفتار‌هایی از ما سر می‌زند یا حرف‌هایی به زبان می‌آوریم که باعث فراری شدن دیگران از ما می‌شوند. این‌ها شاید خصوصیاتی باشند که خودتان هم به آن‌ها افتخار نمی‌کنید و دلتان می‌خواهد که تغییرشان دهید؛ یا شاید هم برعکس، خصوصیاتی باشند که خودتان آن‌ها را مثبت می‌دانید و به دلیل ذهنیتی که از شما در دیگران به وجود می‌آورند باعث دوری کردن دیگران از شما می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «تابناک با تو»؛ گاهی رفتارهایی از ما سر می زند یا حرف هایی به زبان می آوریم که باعث فراری شدن دیگران از ما می شوند. این ها شاید خصوصیاتی باشند که خودتان هم به آن ها افتخار نمی کنید و دلتان می خواهد که تغییرشان دهید؛ یا شاید هم برعکس، خصوصیاتی باشند که خودتان آن ها را مثبت می دانید و به دلیل ذهنیتی که از شما در دیگران به وجود می آورند باعث دوری کردن دیگران از شما می شوند.

در ادامه به نشانه هایی خواهیم پرداخت که می گویند آدم آزاردهنده ای برای دیگران هستید.

۱- به طرز بی رحمانه ای صادق هستید

– جدیداً درست کار نمیکنی.

صداقت یکی از مشخصه های شخصیت شما است. شما دوست دارید با دیگران صادق باشید، حتی اگر گاهی معنایش این باشد که باید حقایق تلخی را به زبان آورید یا رک و آزاردهنده باشید. شما فکر می کنید درست این است که نظر خود را رک و پوست کنده بیان کنید نه اینکه لاپوشانی کنید یا دروغ بگویید.

۲- از گفتگوهای کوتاه خوشتان نمی آید

– سلام! آخر هفته چطور بود؟
– بریم سر اصل مطلب.

شما دوست ندارید وقت تان را با گپ زدن با دیگران درباره ی آب و هوا، برنامه ی آخر هفته ی آن ها یا هر موضوع دیگری هدر دهید که مردم معمولاً درمورد آن ها باهم صحبت می کنند تا صمیمیت و ادب خود را ابراز کنند. گفتگوهای کوتاه از نظر شما بیهوده هستند و شما ترجیح می دهید یکراست سر اصل مطلب بروید و درباره ی چیزهایی صحبت کنید که واقعاً مهم هستند یا فایده و نتیجه ای دارند.

به همین دلیل یا از خوش و بش های معمول خودداری می کنید و سر صحبت اصلی می روید یا با کسانی که می دانید گفتگوی جالب توجهی با آن ها نخواهید داشت به کلی صحبت نمی کنید.

۳- تحمل ناآگاهی را ندارید

– چه جوری میتونی انقدر نادون باشی؟

گرچه شما ترجیح می دهید فکرتان را باز نگه دارید و دوست دارید چیزهای جدیدی یاد بگیرید، اما دیگران همیشه مایل به این کار نیستند. به همین دلیل وقتی کسی شروع به قضاوت، به خصوص در مورد چیزهایی می کند که واقعاً دانش و اطلاعی در مورد آن ها ندارد، ممکن است واقعاً عصبانی شوید. بنابراین سعی می کنید از این آدم ها دوری کنید. یا در بدترین حالت ممکن است از کوره در بروید و احساساتی شوید.

۴- تحمل کسانی که اظهار ناراحتی می کنند را ندارید

– از تأسف خوردن واسه خودت دست بردار و برگرد سر کارت.

شما اهل توجیه کردن نیستید، به همین دلیل این کار برایتان قابل قبول نیست و از دیگران هم انتظار دارید همینطور باشند. شما ترجیح می دهید آدم ها احساسات شان را کنترل کنند و از پس مشکلات شان برآیند تا انکه وقت شان را با تأسف خوردن برای خودشان هدر دهند. اگر هم مجبور به کار با یکی از این دست آدم ها باشید، فکر می کنید که آن ها وقت شما را هم تلف می کنند.

بنابراین ممکن است رک باشید و نظر خود را به آن ها بگویید. به همین دلیل ممکن است دیگران شما را شخص سنگدل و بی احساسی بدانند، طوری که انگار یک ربات هستید که به چیزی جز نتیجه گرفتن فکر نمی کند و نسبت به مشکلات آن ها بی تفاوت است.

اما ممکن است خصوصیاتی هم داشته باشید که درواقع مثبت محسوب می شوند اما برای بعضی افراد آزاردهنده هستند.

۱- سر قول تان می مانید

صداقت، توانایی ایستادگی پای حرف خود را هم به دنبال دارد. شما وقتی قولی می دهید، به آن پایبند می مانید. با این حال، هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل دیگران وقتی می بینند شما به اصطلاح اگر سرتان هم برود اما قول تان نمی رود، خودشان را با شما مقایسه می کنند و متوجه این تفاوت می شوند، در نتیجه ممکن است احساس سرشکستگی یا ناتوانی کنند.

۲- روشنفکر هستید

برخلاف بعضی آدم ها، امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید احساس بدی به شما نمی دهد. شما از شنیدن حرف های هر دو طرف ماجرا استقبال می کنید و در تصمیمات و نظرات خود آن ها را لحاظ می کنید. شما از ناشناخته ها الهام می گیرید و آن ها می توانند باعث شوند کارهای متفاوتی را شروع کنید. اما چیزهای جدید و عجیب معمولاً آدم ها را از حاشیه ی امن شان بیرون می کشند. به همین دلیل وقتی شما طرز فکرشان را به چالش می کشید، ممکن است برایشان تهدید کننده به نظر برسید.

۳- مصمم و خودسر هستید

اگر مصمم به انجام کاری شوید، هر طور باشد انجامش خواهید داد، حتی اگر مطابق انتظارات دیگران از شما نباشد. اگر طرز فکر یا اعمال تان مطابق هنجارها نباشد، نمی ترسید که برخلاف جریان آب شنا کنید و تنها باشید. اگر هم نتوانید بلافاصله به نتیجه ی مطلوب تان برسید، به خاطر اعتماد به نفس و اعتقادی که دارید به تلاش کردن ادامه می دهید، هر قدر هم که از نظر دیگران بی فایده و عجیب باشد.

پس رفتار درست چیست؟

– همه ی آدما اشتباه میکنن. میتونی دفعه ی بعد کارتو بهتر انجام بدی.

سعی کنید در نظر داشته باشید وقتی چیزی را با صداقت تمام به دیگران می گویید، آن ها چه احساسی خواهند داشت. اگر توانایی تحمل حقیقت را در کسی می بینید، بروید و آن را به او بگویید. اما حرف های شما برای بعضی افراد می توانند واقعاً آزاردهنده باشند و در نتیجه این مسأله می تواند به رابطه ی شما با آن ها لطمه وارد کند. سعی کنید افکار خود را به شکلی صادقانه اما با احترام بیان کنید.

مثلاً اگر می خواهید به کسی خبر بدی دهید، می توانید رک باشید، اما در عین حال سعی کنید حمایت خود را نشان دهید. یا اگر لازم است از کار کسی انتقاد کنید، فقط روی کارهای آن ها تمرکز کنید و شخص آن ها را به خاطر شکست هایشان سرزنش نکنید. نشان دهید که انجام درست کار برای شما مهم است و در مورد اینکه چطور می توانند کار خود را بهتر انجام دهند آن ها را راهنمایی کنید.

– سلام! آخر هفته چطور بود؟
– با خانواده ام رفته بودم سفر که خیلی خوش گذشت. ممنون که پرسیدی!

از آنجایی که آدم ها عادت دارند برای از بین بردن یخ شرایط، از گفتگوهای کوتاه استفاده کنند، سعی نکنید از آن ها خودداری کنید. اگر این گفتگوها واقعاً معذب تان می کند و احساس می کنید که وقت خود را هدر می دهید، کوتاه شان کنید. کماکان ارزشش را دارد که برای یک گپ و گفت دوستانه وقت بگذارید تا دیگران به شما احساس نزدیکی کنند و گفتگوهای بعدی تان هم بدون مشکل پیش رود.

– متوجه صحبتت هستم، ولی بیا از یه زاویه ی دیگه هم بهش نگاه کنیم.

وقتی بین شما و کس دیگری تفاوت نگاه وجود دارد، سعی کنید احساساتی نشوید یا کسی را نرنجانید. خودتان را جای طرف مقابل تان بگذارید و وارد بحث هایی شوید که مطابق نظر شما هستند و می توانند با کسانی که با آن ها مخالف هستید مرتبط باشند.

– میدونم بهت خیلی سخت گذشته. اگه احتیاج به کمک داشتی کافیه بهم بگی.

نکته ی دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که گاهی آدم ها نیاز دارند احساسات خود را تخلیه کنند، حتی اگر معنایش آن باشد که به خاطر اظهار ناراحتی و تأسف خوردن برای خودشان، ضعیف به نظر برسند. به جای آنکه به این خاطر آن ها را به باد انتقاد بگیرید، سعی کنید حمایت خود را نشان دهید و به آن ها کمک کنید بعد از شرایط بدی که داشته اند دوباره روی پای خود بایستند. آن ها قدردان حمایت تان خواهند بود. به این ترتیب، در موقعیتی که ممکن است کسی را از خود برانید، صاحب یک دوست می شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha