معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تاکید معاونت بر این است که هرگونه مجوز برای ازدواج زیر ۱۳ سال در قانون متوقف شود گفت: امیدواریم به دلیل اهمیت این موضوعات و ضرورت اصلاح قانون تلاش کنیم در انتخابات آینده افرادی را به مجلس بفرستیم که به این اصلاحات اعتقاد دارند. به نظر این موضوع حداقل دلیلی است که با وجود همه دل نگرانی‌ها باید در موضوع انتخابات مجلس مشارکت داشته باشیم، زیرا افرادی هستند که هیچ اعتقادی به این اصلاحات ندارند و معتقدند همه اینها مسایل نادرستی است.

نظرمثبت دولت برای توقف ازدواج دختران زیر۱۳ سال

سلامت نیوز:  معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تاکید معاونت بر این است که هرگونه مجوز برای ازدواج زیر ۱۳ سال در قانون متوقف شود گفت: امیدواریم به دلیل اهمیت این موضوعات و ضرورت اصلاح قانون تلاش کنیم در انتخابات آینده افرادی را به مجلس بفرستیم که به این اصلاحات اعتقاد دارند. به نظر این موضوع حداقل دلیلی است که با وجود همه دل نگرانی‌ها باید در موضوع انتخابات مجلس مشارکت داشته باشیم، زیرا افرادی هستند که هیچ اعتقادی به این اصلاحات ندارند و معتقدند همه اینها مسایل نادرستی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در نشست خبری که امروز به مناسبت «هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر» در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته زن گفت: در حوزه عدالت جنسیتی یکی از کارهایی که مطرح است بحث اصلاح و بازنگری قوانین است که شورای فقهی و حقوقی معاونت آن را دنبال می‌کند. شورای فقهی و حقوقی معاونت در دوسال اخیر بسیار فعال بوده است و ما ۱۰ لایحه را پیگیری کردیم که ۵ مورد آن به دولت رفته است.

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع اصلاح قانون مربوط به سن ازدواج تاکید کرد: تاکید معاونت بر این بوده که هرگونه مجوز برای ازدواج زیر ۱۳ سال در قانون باید متوقف شود که نظر کمیسیون لوایح مثبت بوده است و امیدواریم طی این هفته خبرهای خوبی بدهیم.

ابتکار ادامه داد: کودک همسری و ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال نه در شان دختران ایرانی است و نه با اقتضائات بهداشت جسمی و سلامت روان تناسب دارد و باید در قانون این اصلاح انجام دهیم که امیدواریم این موضوع به عمر مجلس کنونی برسد. امیدواریم به دلیل اهمیت اینگونه موضوعات و ضرورت اصلاح قوانین حداقل تلاش کنیم در انتخابات آینده افرادی را به مجلس بفرستیم که به اینگونه اصلاحات اعتقاد دارند و برای آینده می‌توانند مسیری را از امید برای تغییرات مثبت و بهبود شرایط به وجود آورند.

معاون زنان رییس جمهور در این رابطه ادامه داد: به نظر این موضوع حداقل دلیلی است که باید با وجود همه دل نگرانی‌ها در انتخابات مجلس مشارکت داشته باشیم، زیرا افرادی هستند که هیچ اعتقادی به این نوع اصلاحات ندارند و معتقدند همه این مسایل، مسائل نادرستی است و به دنبال نوعی عقب گرد هستند؛ امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چراکه جامعه ما به اندازه کافی از این رفت و برگشت‌ها لطمه دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha