یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ نسبت به پیامدها و حوادث تلخ چهارشنبه سوری هشدار داد.

در چهارشنبه سوری، آدم کشی نکنید

سلامت نیوز:رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ نسبت به پیامدها و حوادث تلخ چهارشنبه سوری هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار علیرضا لطفی ، با اشاره پیامدهایی از چهارشنبه سوری که کمتر به آن توجه شده است، گفت: در شب چهارشنبه آخرسال عمده توجه ها به سمت برگزاری ایمن این مراسم و پرهیز از حوادث است که امسال نیز با توجه به مساله کرونا، بر خانه نشینی و عدم حضور در اجتماعات هم تاکید شده است، اما یک مساله سال هاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته و آن هم احتمال آدم کشی یا ناقص کردن فردی دیگر است که فرد را به دادگاه و زندان می کشاند و نگاهی به پرونده‌های تشکیل شده در پلیس آگاهی این موضوع را به خوبی تایید می‌کند.


وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، تمامی آمارها حاکی از کاهش حوادث چهارشنبه سوری بوده است، اما از نظر ما به عنوان پلیس حتی یک مورد حادثه نیز زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود.


لطفی با اشاره به رفتار عجیب برخی از افراد در چهارشنبه سوری گفت: با توجه به سال‌ها حضور در مجموعه پلیس به جرأت می‌توانم بگویم که  حتی حرفه ای ترین مجرمان و اراذل و اوباش نیز که به دیگر افراد آسیب های روحی ، جسمی و مالی زیادی وارد می کنند، نسبت به سلامت جسمی خود و نزدیکانشان حساسیت بالایی دارند، اما متاسفانه مورد عجیب برخی افراد در چهارشنبه سوری این است که حتی برای سلامت خود و اطرافیانشان هم ارزشی قائل نیستند. اگر به موارد انفجار در منازل مسکونی و ... نگاه بیاندازیم بهتر می‌توان این موضوع را درک کرد. بنابراین درخواست من از همه افراد این است که برای لحظه ای هیجان، سلامت خود و خانواده شان را به مخاطره نیاندازند.

لطفی افزود: نکته دیگر در مورد کودکان و نوجوانان است، یعنی قشری که نظارت والدین بیشترین نقش را در محافظت از آنها دارد. با توجه به اینکه بیشترین آمار قربانیان مربوط به کودکان و نوجوانان می‌باشد، این وظیفه والدین است که مانع از حضور فرزندان خود در خیابانها شوند و با آگاه سازی از انجام رفتار پرخطر توسط فرزندشان جلوگیری کنند.وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند، گفت: شهروندان هم باید در صورت مشاهده افرادیی که اقدام به ساخت، نگهداری و یا خرید و فروش مواد محترقه می‌کند موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه قربانیان اصلی چهارشنبه سوری تنها استفاده کنندگان مواد محترقه نیستند و این آسیب‌ها متوجه تماشاچیان نیز می‌شود، باید تمام افراد از حضور در خیابانها و تماشای رفتارهای پرخطر سایرین خودداری کنند.انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha