مطالعات نشان می دهد زنان بارداری که در معرض میزان بالا اشعه های ناشی از تلفن های همراه، مایکروویو و وای فای هستند، ریسک ابتلا نوزادشان به اختلال بیش فعالی بیشتر می شود.

سلامت نیوز: مطالعات نشان می دهد زنان بارداری که در معرض میزان بالا اشعه های ناشی از تلفن های همراه، مایکروویو و وای فای هستند، ریسک ابتلا نوزادشان به اختلال بیش فعالی بیشتر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امواج موسوم به اشعه غیریونیزه کننده میادین مغناطیسی (MF) در پیرامون همه انسان‌ها وجود دارند. این امواج از برج‌های مخابراتی تلفن همراه، سیم‌های برق فشاربالا، وسایل الکترونیکی، دستگاه‌های وایرلس و سیگنال‌های بلوتوث ساطع می‌شوند. مطالعات قبلی نشان داده اند که این اشعه‌ها با ریسک ابتلاء به سرطان و سایر مشکلات پزشکی مرتبط هستند.

دکتر «دی کان لی»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقاتی بنیاد کایسر کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «زنان بارداری که نگران تأثیر MF بر سلامت جنین و نوزادشان هستند باید تا حدامکان از قرارگیری در معرض این اشعه‌ها خودداری نمایند.»

به گفته وی، «بهترین راهکار حفظ فاصله مناسب از منابع تولید کننده MF است.»

تیم تحقیق دریافت کودکان مادرانی که در معرض میزان بالا MF در طول بارداری شأن بودند بیش از دو برابر دیگر کودکانی که مادرشان کمتر در معرض این نوع اشعه‌ها بوده اند با خطر ابتلاء به اختلال بیش فعالی روبرو هستند.

محققان دریافتند این ارتباط در مورد موارد شدیدتر ابتلاء به اختلال بیش فعالی و سایر مشکلات ایمنی نظیر بیماری آسم و درماتیت آتوپیک (التهاب پوست) قوی‌تر است.

میزان تشعشعات خطرناک از 1.3 milligray شروع می‌شود.

به گفته محققان میزان افزایش قرارگیری در معرض تشعشعات MF در طول چند دهه اخیر در افزایش نرخ ابتلاء به برخی بیماری‌ها نظیر اختلال بیش فعالی، اوتیسم و سرطان روده نقش داشته است اما هنوز هیچ دلیل قاطعی برای این روند صعودی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha