معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان هرمزگان، در جریان بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بندرعباس، آخرین وضعیت درمان و خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را بررسی کرد.

اهمیت استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان هرمزگان، در جریان بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بندرعباس، آخرین وضعیت درمان و خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را بررسی کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی وزارت بهداشت، در بازدید از مراکز درمانی بندرعباس که با حضور دکتر قاسم جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر ملک پور - سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت و دکتر فرشیدی - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفت، بخش‌های مختلف بستری و ICU کووید ۱۹ بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) و بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس، مورد ارزیابی قرار گرفت.


جان‌بابایی در این بازدیدها ضمن حضور در بخش‌های مختلف، با پرسنل و کادر درمان گفت‌وگو کرده و فرآیندهای ارائه خدمت به مراجعان را بررسی کرد. آمارهای مراجعه روزانه، روند معاینه مراجعان، فرآیندهای ارجاع و پیگیری، از جمله نکات مورد بررسی معاون درمان وزارت بهداشت در این بازدید بود.‌


کاهش شمار مبتلایان به کووید 19، نیازمند اهتمام و تلاش جمعی
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در شرایط فعلی باید با اهتمام و تلاش جمعی، بر کاهش شمار مبتلایان تمرکز کنیم، تاکید کرد: همه مردم باید با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت عدم رعایت این پروتکل‌ها، ممکن است استان‌های سفید هم به سمت هشدار روند. بنابراین، باید به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان توجه ویژه شود.

ضرورت استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد و استفاده از آن برای سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار ضروری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha