رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در اعتراض به جذب نیروی غیرمتخصص در ردیف شغلی مددکاری اجتماعی به محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نامه نوشت .

نامه اعتراضی به جذب نیروی غیرمتخصص در ردیف شغلی مددکاری اجتماعی

سلامت نیوز:رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در اعتراض به جذب نیروی غیرمتخصص در ردیف شغلی مددکاری اجتماعی به محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نامه نوشت .

به گزارش سلامت نیوز، نامه دکتر مصطفی اقلیما به شرح زیر است:

مطابق روال سالهای گذشته دستگاه های دولتی نیازمندی های خود جهت استخدام نیروهای متخصص را در قالب دفترچه های شرکت در آزمون استخدامی منتشر میکنند. سازمان برنامه و بودجه به طور مشخص مسئولیت تعیین رشته های مورد پذیرش برای هر ردیف شغلی را بر عهده دارد. امری که هر ساله برای جامعه مددکاری اجتماعی تکرار میشود این است که در ردیف شغلی مددکاری اجتماعی، سایر رشته های یاورانه با تخصصهای متفاوت اعم از روانشناسی، روانشناسی بالینی، مشاوره و جامعه شناسی مجوز شرکت در آزمون و استخدام را دارند.


جامعه کنونی ما با تاکید بر تخصص گرایی امید دارد که خدمات با کیفیت و تخصصی را به مخاطبین خود ارائه دهد و این امر در رابطه با عناوین شغلی در ارتباط با کرامت انسانی مخاطبین آنها، حساسیت موضوع را افزایش میدهد. بدیهی است هر عنوان شغلی در سازمانها می بایست دانش آموختگانی در همان رشته را جذب سازمان مربوطه کند در غیر این صورت فلسفه هزینه های سنگین جهت تدریس رشته های مختلف چه میتواند باشد؟


مددکاری اجتماعی به عنوان حرفه ای یاورانه و تخصصی در دنیا و ایران اصول و ارزشها و چهارچوب و روشهای ویژه خود را دارراست و مشخصا کسانی می توانند در پست های مددکاری اجتماعی شاغل شوند که در این رشته دانشگاهی تحصیل کرده و دوره های کارآموزی مربوط به آن را با موفقیت گذرانده باشند. به طور قطع استخدام فردی در پست مددکار اجتماعی که در این رشته تحصیل نکرده است خلاف منافع عالی مراجعین و در تعارض با اصول اخلاقی و حرفه ای در این حرفه بشمار می رود..


انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران بارها به این امر اعتراض کرده است اما در تمامی موارد سازمان هایی که برای استخدام مددکار اجتماعی اعلام نیاز کرده اند، بر این نکته تأکید می کنند که شرایط احراز پست مددکاری اجتماعی بر اساس مصوبات سازمان برنامه و بودجه تعیین می شود. سازمان امور استخدامی کشور می بایست نسبت به این موضوع پاسخگو باشد کما اینکه انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران و سایر انجمنهای فعال در این حوزه بارها مراتب اعتراض خود را اعلام داشته اند.


 این انجمن، استخدام افراد با رشته های غیر مرتبط را غیر حرفه ای دانسته و اعتراض خود را نسیت به این موضوع در قالب نامه نگاری های رسمی مکرر به مسئولین مربوطه اعلام داشته است و بر خود واجب میداند عموم مردم جامعه را نسبت به حساسیت این موضوع آگاه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha