بواسیر بیماری است که در اثر متورم شدن سیاهرگی که در بخش انتهایی روده و مقعد قرار دارد به وجود می آید. بسیاری از افراد ممکن است در طول مرحله مختلفی از زندگی‌شان دچار این بیماری شوند، و نیاز به درمان بواسیر داشته باشند. این بیماری ممکن است با درد های بسیاری همراه باشد و اما در کل این بیماری بیماری خطرناکی نیست و بهتر است که در هفته ‌های اول که به این بیماری مبتلا شدید حتماً به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

درمان بیماری های آنورکتال

سلامت نیوز: بواسیر بیماری است که در اثر متورم شدن سیاهرگی که در بخش انتهایی روده و مقعد قرار دارد به وجود می آید. بسیاری از افراد ممکن است در طول مرحله مختلفی از زندگی‌شان دچار این بیماری شوند، و نیاز به درمان بواسیر داشته باشند.

درمان بواسیر

به گزارش سلامت نیوز، این بیماری ممکن است با دردهای بسیاری همراه باشد و اما در کل این بیماری بیماری خطرناکی نیست و بهتر است که در هفته ‌های اول که به این بیماری مبتلا شدید حتماً به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. بواسیر خارجی به راحتی قابل تشخیص می‌باشد اما بواسیر داخلی نیاز به آزمایشات گوناگون و تکمیلی دارد. علائمی مانند مدفوع خونی، خارش و سوزش، تورم اطراف مقعد، و غیره علائم بواسیر هستند اما شما می‌توانید با درمان بواسیر با گیاهان و روغن های دارویی در مراحل اولیه بیماری، باعث درمان بواسیر و از بین رفتن آن شوید. اما اگر این بیماری پیشرفت نماید و این درمان‌ های گیاهی تنها نقش تکمیلی و کمک‌کننده دارو های شیمیایی خواهند بود. شما می توانید از موادی مانند آلوئه‌ورا، بابونه، سرکه سیب، روغن نارگیل، روغن زیتون، و روغن بادام برای درمان بواسیر استفاده کنید.


درمان کیست مویی

کیست مویی یکی دیگر از عارضه‌هایی است که ممکن است برای بسیاری از افراد در طول زندگی پیش بیاید با ما همراه باشید تا علاوه بر فهمیدن درمان بواسیر در رابطه با درمان کیست مویی نیز اطلاعات مختلف و متنوعی کسب نمایید. کیست مویی معمولاً در ناحیه انتهای دنبالچه هم به وجود می‌آید و باعث بروز درد ها و ناراحتی ‌های فراوانی می‌شود. انواع مختلف دارو های گیاهی که برای درمان بواسیر استفاده می‌شوند می‌توانند برای درمان کیست مویی نیز استفاده شود اما شما باید توجه نمایید که دارو های گیاهی و شیمیایی تنها برای مرحله جلوگیری از عفونت و بزرگ‌تر شدن کیست مویی هستند و برای از بین بردن دائمی کیست مویی شما نیاز به برداشتن آن و یا تخریب آن دارید. برای درمان کیست مویی معمولاً از جراحی‌ ها و لیزرهای سبک استفاده می شود اما شما می‌توانید با درمان‌ های خانگی از پیشروی این بیماری جلوگیری نمایید و درد و عفونت ها را کاهش دهید تا بتوانید در زمان مناسب به دکتر مراجعه فرمایید برخی از موادی که می‌توانند در کاهش درد و عفونت شما موثر باشند عبارت‌اند از سیر، زردچوبه، آلوئه ورا، عسل، نمک، چای کیسه‌ای، سرکه سیب، و کمپرس سرد و گرم هر کدام از این مواد و ابزار می‌توانند به نحوی به کاهش درد شما کمک نمایند و عفونت شما را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد پس شما می‌توانید با استفاده از هرکدام از این مواد به راحتی بیماری خود را در مرحله ابتدایی نگهداری و با مراجعه به پزشک به درمان آن بپردازید.


درمان فیستول

قبل این‌ که ما بخواهیم درست مانند نکاتی که برای درمان بواسیر به آن ‌ها اشاره کردیم به درمان فیستول نیز اشاره کنیم شما باید بدانید که فیستول مقعدی چیست و چرا به وجود می‌آید در وهله اول جالب است بدانید که فیستول مقعدی در راستای بی‌اهمیتی در رابطه با آبسه مقعدی به وجود می‌آید یعنی معمولاً افرادی که دارای آبسه مقعدی هستند و اقدامی در رابطه با درمان آبسه مقعدی خود نمی‌کنند دچار بیماری فیستول مقعدی نیز می شوند. این بیماری هنگامی به وجود می‌آید که اتصال بین دو دیواره داخل کانال مقعد به وجود بیاید و پوست دوطرفه ناحیه مقعد به هم چسبیده باشد که می‌تواند بسیار دردناک و زجرآور باشد و باعث مشکلات بسیار زیادی برای فرد شود. یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن فیستول مقعدی می شود ایجاد عفونت ‌ها و یا چرک ها در بافت مقعد می باشد. همچنین دلایل دیگری مانند جراحی های اطراف مقعد، سرطان، زخم ‌های گوناگون، ایدز، سل، و غیره و غیره می‌توانند باعث به وجود آمدن بیماری فیستول مقعدی باشند. یکی از جدیدترین و بهترین روش‌ ها برای درمان فیستول مقعدی درست مانند درمان بواسیر استفاده از لیزر ها می باشد که مزایای بسیار زیادی دارد و به‌ راحتی می‌تواند به درمان بیماران بپردازد.



درمان آبسه مقعدی

معمولاً در کلینیک‌ ها و بیمارستان‌ ها درمان آبسه مقعدی درست مانند درمان بواسیر با تاباندن اشعه لیزر انجام می‌شود به این روش به دلیل این‌ که بسیار سریع و آسان می باشد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است اما شما توجه نمایید که برای درمان آبسه مقعدی درست مانند درمان بیمار های دیگر مانند درمان بواسیر و یا درمان فیستول روش ‌های سنتی نیز وجود دارد برای مثال شما می‌توانید از مواد مختلفی مانند سبوس گندم، زنجبیل، بارهنگ، زرد آوند، بومادران، و غیره و غیره برای درمان بیماری آبسه مقعدی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با مصرف انواع مختلف داروهای گوناگون جلوی پیشروی این بیماری را بگیرید و یا در مواردی حتی با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ ها این بیماری را درمان نمایید هم چنین روش تخلیه آبسه نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که برای درمان آبسه مقعدی بسیار مناسب و سودمند می باشد و بسیار راحت و بدون درد می‌باشد و شما می‌توانید پس از خالی کردن آبسه با استفاده از دارو های چرک خشک کن درمان خود را تکمیل نمایید.


یکی از روش های موثر برای درمان همه این بیماری ها استفاده از لیزر میباشد. کلینیک نور یکی ازمراکز فوق تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر در تهران میباشد که میتواند به شما در درمان این بیماری ها کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha