سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا در مورد مجازات افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری می‌شود.

ربیعی: مبتلایان به کرونا در صورت بیرون آمدن مجازات می‌شوند

سلامت نیوز:سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا در مورد مجازات افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز بهنقل از  ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه مترو تئاترشهر تهران با تاکید بر اینکه اجباری شدن ماسک تصمیم درستی است، افزود: در این جلسه در مورد چگونگی مجازات افرادی که مبتلا هستند و بیرون می‌آیند و افرادی که مبتلا نیستند ولی رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد شد. 


وی با اشاره به اینکه روی جرایم و شیوه شناسایی افراد مبتلا کار شده است، اضافه کرد: آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی باید همه اطلاعات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و وزارت بهداشت نیز آنها را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی و بسیج و سایر بازرسان قرار می‌دهد.


ربیعی ادامه داد: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده باشد که مبتلاست، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.


وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم درگیری فیزیکی در قبال اجرای این طرح رخ دهد و شیوه‌هایی اتخاذ خواهد شد که افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند.  
وی همچنین با تاکید بر اینکه دیگران هم حقوقی دارند و باید به حقوق دیگران احترام گذاشته شود، بیان کرد: مبارزه با کرونا به رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیاز دارد.


ربیعی تاکید کرد: همه کشورهایی که پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرده‌اند، در مبارزه با کویید ۱۹ موفق شده‌اند؛ در مدتی که ما پروتکل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردیم نیز میزان مرگ و میر پایین بود اما در دوره‌های اخیر در شهر تهران رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد رسید. 
وی بیان کرد: مشکل ما در محل‌های تجمع مردم چون فرودگاه‌ها، پاسارها و بعضی از صنوف مثل نانوایی‌هاست و از سوی دیگر نیز کمبود وسایل حمل و نقل در شهرهای بزرگ هم وجود دارد.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به خوبی پیش می‌رفت ولی با توجه به تحریم‌های ظالمانه، واردات قطعات به ارز زیادی نیاز داشت و به مشکل برخورد کردیم.


وی اضافه کرد: در دو جلسه قبل ستاد اقتصادی دولت، وزیر کشور طرحی را با همکاری وزارت صمت و با کمک شهرداری‌ها مطرح کرد تا از محل منابع تهاتر یا به شکلی دیگر، ارز تامین کرده و اتوبوس‌هایی را در داخل تولید کنیم.


ربیعی اظهار داشت: اکنون سه وزارتخانه روی طرحی برای تامین منابع مالی و ارزی کار می‌کنند تا اتوبوس‌هایی که از رده خارج شده اما نوسازی آنها امکانپذیر است، به چرخه حمل و نقل برگردد.  


استفاده از ماسک از درب منازل از امروز، شنبه در تهران الزامی شد و سخنگوی دولت نیز قبل از حضور در جلسه ساعت ۹ امروز ستاد ملی کرونا، با حضور در مترو تهران از روند اجرای این طرح و نظارت بر حسن اجرای آن بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha