دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعطیلی تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. می‌توانیم با استفاده از الگوی بسیج مردمی با کرونا مقابله کنیم.

الهیان: تهران تعطیل شود

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعطیلی تهران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند. می‌توانیم با استفاده از الگوی بسیج مردمی با کرونا مقابله کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زهره الهیان نماینده تهران، در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا نوشت: «آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا طی روزهای اخیر در پایتخت افزایش یافته است و این مساله حاکی از آینده‌ای خطرناک برای ساکنان تهران دارد که این خطر به دلیل تردد بالا در استان تهران می‌تواند به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا کند. در این شرایط ضرورت دارد که یک روند جدید بر پایتخت حاکم شود و محدودیت‌های شدید یا تعطیلی شهر تهران با توجه به این آمار فزاینده اعمال شود.


در نشست نمایندگان با اعضای ستاد مقابله با کرونای تهران، استاندار و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران،مقرر شد پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران به ستاد ملی کرونا تقدیم شود. دراین نشست همه اعضا ازجمله نمایندگان، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران و استاندار تهران با این پیشنهاد موافق بودند.علت موافقت اعضا با تعطیلی تهران نیز حجم بالای ابتلا و خستگی کادر درمان است که با این تعطیلی می‌توان زنجیره انتقال کرونا را متوقف کرد یا حداقل از سرعت انتقال کاسته شود.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده اند، افزون بر این، سپاه این آمادگی را دارد که حمایت‌های مالی و درمانی از افراد مبتلا به کرونا را داشته باشد و این حمایت‌ها از سالمندان نیز خواهد بود. سال‌های دور نیز با همین بسیج مردمی ما توانستیم طرح ملی ریشه کنی فلج اطفال را در کشور پیاده کنیم که منجر به ریشه کنی فلج اطفال در کل کشور شد و امروز نیز با استفاده از همین الگو می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم. امروز برای مقابله با بیماری کرونا راهی جز ورود نیرهای جهادی به این عرصه باقی نمانده، متأسفانه برخی از مسئولان ستاد ملی کرونا با انگیزه‌های نامشخص نسبت به ورود سپاه و بسیج‬ با محوریت بسیج اساتید کل کشور به این عرصه مخالفت می‌کنند.»


از فردا ۲۰ آبان به مدت یک ماه محدودیت هایی در تهران، مراکز استان‌ها، شهرهای پرخطر و سایر مناطق مربوط به فعالیت کسب و کارها به غیر از موارد ضروری مانند داروخانه‌ها و مواد غذایی اعمال شده که به موجب آن باید فعالیت مشاغل دوم، سوم و چهارم ساعت ۶ بعدازظهر پایان یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha