کلاهبردار حرفه‌ای، با فروش زمین به چند نفر، توانست پول میلیاردی به جیب بزند. او که متواری شده بود، درنهایت پس از گذشت 9‌سال از سوی ماموران پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شد. این درحالی است که کارشناسان ارزش فعلی اموال کلاهبرداری شده را یک تریلیون ریال اعلام کردند.

داستان زن کلاهبرداری که یک تریلیون پول به جیب زد

سلامت نیوز: کلاهبردار حرفه‌ای، با فروش زمین به چند نفر، توانست پول میلیاردی به جیب بزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند، او که متواری شده بود، درنهایت پس از گذشت 9‌سال از سوی ماموران پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شد. این درحالی است که کارشناسان ارزش فعلی اموال کلاهبرداری شده را یک تریلیون ریال اعلام کردند.

داستان زن کلاهبرداری که یک تریلیون پول به جیب زد . چندوقت پیش پرونده‌ای مبنی بر دستگیری متهم متواری، به قرارگاه جلب محكومان و متهمان فراری پلیس پیشگیری تهران ارجاع شد. محتویات پرونده حکایت از این داشت که زن جوانی با جعل اسناد مالکیت چند قطعه زمین، آنها را به 6 خریدار فروخته است. این زن متواری شده و 9‌سال از فرارش گذشته بود.
بنابراین بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شد. در ادامه با رصدهای اطلاعاتی و بررسی همه سرنخ‌های به‌دست آمده، ماموران پلیس پیشگیری پایتخت موفق شدند مخفیگاه این کلاهبردار متواری را شناسایی کنند. آنها در یک عملیات پلیسی این کلاهبردار فراری را دستگیر کردند.


اقرار به کلاهبرداری تریلیونی

با دستگیری این مجرم مشخص شد که او قبل از دستگیری نیز در صدد انجام كلاهبرداری مشابه دیگری به همین شیوه بود. متهم پس از انتقال به مقر پلیس به جرم خود اقرار کرد. او درباره جزئیات کلاهبرداری‌هایش به ماموران پلیس گفت: «اسناد چند قطعه زمین را جعل کردم. مشکلات مالی داشتم. برای همین وسوسه شدم و تصمیم به انجام این کار گرفتم. من این زمین‌ها را به 6 خریدار فروختم. از بابت فروش آنها مبلغ 30‌میلیارد ریال در آن مقطع زمانی به دست آوردم.»
با اعتراف این زن تبهکار، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت. در ادامه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را به قیمت فعلی یک تریلیون ریال اعلام کردند. متهم نیز پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای»، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر به مردم توصیه کرد: «شهروندان برای انجام معاملات ملکی و غیرملکی با کارشناسان مربوط مشورت، پس از انجام استعلام‌های لازم اقدام به تنظیم قرارداد و پرداخت ثمن معامله کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha