سوپ‌ها گزینه خوبی برای فصل‌های سرد سال محسوب می‌شوند. سوپ نه‌تنها راه خوبی برای گرم‌شدن هنگام سرماست، بلکه غذایی آسان است و می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه بپزید.به دلایل زیر دقت کنید و سوپ را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید.

خانم‌ها به این 5 دلیل سوپ را در برنامه‌غذایی خانواده جای دهید!

سلامت نیوز:سوپ‌ها گزینه خوبی برای فصل‌های سرد سال محسوب می‌شوند. سوپ نه‌تنها راه خوبی برای گرم‌شدن هنگام سرماست، بلکه غذایی آسان است و می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه بپزید.به دلایل زیر دقت کنید و سوپ را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید.

1.سوپ به تأمین آب موردنیاز بدن کمک می کند 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، زمستان، معمولا افراد مایعات کمتری مصرف می‌کنند، درنتیجه ممکن است به میزان موردنیاز بدن‌، مایعات دریافت نکنند. با این‌که در روزهای سردتر تعریق‌تان کاهش می‌یابد، اما هنوز برخی از فعالیت‌های روزمره‌تان نیاز به مصرف مایعات دارند.

باتوجه‌به این‌که بخش زیادی از سوپ را آب تشکیل می‌دهد، خوردن سوپ می‌تواند به دریافت مایعات موردنیازتان کمک کند.2.سوپ به تقویت دستگاه ایمنی کمک می‌کندسوپ‌ها راه خوبی برای بهبود سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بسیاری از بیماری ها هستند. بیشتر سوپ‌ها سرشار از مواد مغذی‌ هستند که در مبارزه با سرماخوردگی مؤثرند.

خوردن سوپ مرغ که سرشار از سیر، پیاز، کرفس و هویج باشد، می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی به ما کمک کند. مزیت دیگر سوپ‌ها تأثیر مثبت‌شان در بهبود گلودرد است.

3. دریافت کالری کمتر

با افزودن سوپ به وعده غذایی‌تان، می‌توانید با دریافت کالری نسبتا پایین، مقدار بیشتری غذا میل کنید.یک مطالعه نشان داد کسانی که قبل از ناهار سوپ می خورند، با مصرف ۷۸۰ گرم غذا (سوپ همراه با پاستا) ۸۲۰ کالری دریافت می‌کنند؛ درحالی‌که گروهی که سوپ نخوردند، با مصرف ۴۲۰ گرم پاستا، ۹۳۰ کالری دریافت کردند.

4. مصرف سوپ از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند

سوپ‌ با کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن کمک می‌کند.احتمال ایجاد اضافه‌وزن در کسانی که به‌طور منظم سوپ مصرف می‌کنند، نسبت به دیگران، ۴۰ درصد کمتر است.

5. افزایش مصرف پتاسیم

سوپ سدیم بالایی دارد و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. کسانی ‌که سوپ می‌خورند سدیم بیشتری نسبت به دیگران دریافت می‌کنند اما باید بدانید که سوپ علاوه بر سدیم، سرشار از پتاسیم هم  است.پتاسیم برای سلامت قلب ضروری است. این ماده بدن را به دفع سدیم تحریک می‌کند بنابراین با این‌که سدیم زیاد می‌تواند فشار خون را بالا ببرد، اما پتاسیم به کاهش دوباره آن کمک می‌کند. این ویژگی در کمتر غذایی دیده می‌شود.

مصرف همه سوپ‌ها توصیه نمی‌شود به‌عنوان‌مثال مصرف زیاد سوپ‌های سرشار از خامه با چربی و کالری بالا، می‌تواند موجب افزایش وزن، چاقی و بروز سایر مشکلات برای فرد شود.فرایند پختن، روی طعم و فواید برخی سبزیجات تأثیر منفی می‌گذارد. کدو تنبل، کدو سبز، هویج و گل کلم از انواع سبزیجات مناسب برای پختن سوپ هستند.در تهیه این مطلب از سایت«چطور» کمک گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha