چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 308293

در این روزها خانم‌ها بیشتر درگیر خانه‌تکانی هستند و شاید کمتر وقت کنند به پوست‌شان برسند. برای رفع خستگی پوست و شاداب شدن پوست‌تان انواع ماسک وجود دارد.

خستگی را با این 3 ماسک خانگی از چهره‌ بیرون کنید

سلامت نیوز: در این روزها خانم‌ها بیشتر درگیر خانه‌تکانی هستند و شاید کمتر وقت کنند به پوست‌شان برسند. برای رفع خستگی پوست و شاداب شدن پوست‌تان انواع ماسک وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، ماسک‌هایی طبیعی برای پوست خسته و کدر که می‌تواند خستگی را از پوست صورت شما بیرون  و پوست صورت‌تان را شاداب و سرحال کند.

ماسک توت‌فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشانتر می‌کند و آثار خستگی را از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک، توت‌ فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید.

روی صورت بزنید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت‌فرنگی مملو از ویتامین‌هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می‌شود.

 ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای رفع پوست کدر

این ماسک می‌تواند به راحتی سیاهی دور چشمان و پوست‌های لک شده را از بین ببرد. اگر دور چشمان‌تان سیاه شده و پوست‌تان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و 10 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.

ماسک ماست برای پاک سازی و روشن شدن پوست

ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری، بلغور جو دو سر دو قاشق غذاخوری، عسل  یک قاشق غذاخوریبلغور جو دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاک‌سازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند.

داخل یک ظرف، ماست، جو دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورت‌تان بمالید. توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهان‌تان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید و پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوست‌تان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha