دیابت می تواند زندگی جنسی افراد را تخت تأثیر قرار دهد و محققان بر این باورند که اختلال نعوظ می تواند یکی از علائم ابتلا به دیابت باشد.

اختلال نعوظ، علامت قند خون بالا

سلامت نیوز: دیابت می تواند زندگی جنسی افراد را تخت تأثیر قرار دهد و محققان بر این باورند که اختلال نعوظ می تواند یکی از علائم ابتلا به دیابت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس از express، در بیماری دیابت پانکراس قادر به تولید هورمون انسولین کافی نیست و این هورمون به درستی در بدن عمل نمی کند.

محققان انگلیسی معتقدند که اگر سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2 در خانواده دارید؛ اگر دچار اضافه وزن هستید؛ سفید پوست بوده و بالای 40 سال سن دارید؛ اگر نژاد آفریقایی، سیاه پوست یا آسیای جنوبی و بالای 25 سال سن دارید و چنانچه دچار فشار خون بالا هستید، در مقایسه با افراد عادی بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارید.

هر زمانی که چیزی می خورید اعم از این که کربوهیدرات باشد یا نه، این ماده در بدن به گلوکز تبدیل می شود که نوعی ماده قندی است. به گزارش سیناپرس، سپس انسولین به عنوان یک کلید به گلوکز اجازه ورود به سلول های بدن را می دهد که در قالب منبع اصلی انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.


خستگی یکی از علائم هشداردهنده دیابت نوع 2 است و محققان بر این باورند که مبتلایان به دیابت از این رو خیلی احساس خستگی می کنند که قادر نیستند از تمام انرژی تولید شده از غذایی که خورده اند، استفاده کنند. به گزارش سیناپرس،این انرژی تولید شده به جای این که مورد مصرف سلول های بدن قرار گیرد، به صورت گلوکز در جریان خون باقی می ماند. تمام قند موجود در جریان خون برای عروق خونی یا دیگر قسمت های بدن مفید نیست.


به گزارش سیناپرس، اگر مقدار زیادی مواد قندی در خون وجود داشته باشد، عروق خونی آسیب دیده ممکن است منجر به کاهش خون رسانی به بیضه ها شود. چنانچه این خون رسانی کاهش یابد، احساس برانگیختگی از بین رفته و فرد در نعوظ دچار مشکل می شود. اختلال نعوظ از جمله مشکلات شایعی است که روابط جنسی را با مشکلات زیادی روبرو می کند و فرد به راحتی قادر به برقراری رابطه نیست.

علائم هشداردهنده ای که باعث بروز اختلال در نعوظ می شود عبارتند از کاهش جریان خون، آسیب عصبی، عروق خونی آسیب دیده.

داروهایی مانند «ویاگرا» و «سیالیس» برای درمان این مشکل وجود دارند، اما به مرور مشکلات قلبی ایجاد می کنند. اگر دیابت عامل بروز اختلال نعوظ در افراد باشد، در صورت عدم کنترل بیماری، آسیب بیشتری به سلامت بدن وارد می شود و فرد ممکن است دچار مشکلات کلیوی، مشکلات پا و چشم، سکته و حملات قلبی شود.


اگر حجم ادرارتان افزایش یافته؛ بیشتر احساس گرسنگی می کنید؛ احساس تشنگی زیادی می کنید؛ تاری دید دارید و زخم ها و جراحت های بدنتان آهسته بهبود می یابد، ممکن است از علائم دیابت نوع 2 باشند. به گزارش سیناپرس،محققان هشدار می دهند افرادی که از این علائم رنج می برند ممکن است حتی یک دهه پیش از مراجعه به پزشک این علائم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha