آمارهای ترسناک از افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران پساکرونا

سلامت نیوز: رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: در دوران پساکرونا ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش‌بینی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین‌المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پساکرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌های این دوران پس از کرونا جبران شود.

وی ادامه داد: در سطح بین‌المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا هفتم و بین بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با رویکرد آینده‌نگرانه نشان می‌دهد ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش‌بینی شده است.

باقرزاده گفت: همچنین با شبیه‌سازی داده‌های ۱۵۷ کشور جهان نشان می‌دهد آموزش در کنار معیشت، بین ۰/۳ تا ۰/۹ باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث کاهش نرخ برگشت‌ناپذیری دانش‌آموزان به مدارس شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha