سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش روند بستری در شهر تهران خبر داد.

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش روند بستری در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیما سادات لاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شهرستان های مهران در استان ایلام، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه استان تهران، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان از سیستان و بلوچستان، گراش، لارستان و لامرددر استان فارس در وضعیت قرمز از لحاظ بیماری کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: در استان کرمان شهرهای بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان، در استان هرمزگان شهرهای بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب و یزد نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

افزایش روند بستری در تهران

لاری با بیان اینکه اکنون روند بستری در شهر تهران افزایش یافته و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد، تصریح کرد:  با توجه به اینکه روند شهرهای قرمز کرونایی را رو به افزایش و اکنون ۳۲ شهر است و تعداد شهرهای نارنجی ۱۷۴ و شهرهای زرد نیز ۲۴۲ بوده از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را جدی کرده و کاملا رعایت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، باز هم مردم باید پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده را رعایت کنند در غیر اینصورت با موج پنجم کرونا مواجه خواهیم شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر رسید، سه هزار و ۱۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha