سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 314649

ترکیه برنامه جدید واکسیناسیون فعالان گردشگری و مسافران این کشور را همزمان با تعطیلات تابستانی آغاز کرد. این کشور هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون گردشگران خارجی اعلام نکرده است.

ایرانی‌ها می‌توانند در ترکیه واکسن بزنند؟

سلامت نیوز: ترکیه برنامه جدید واکسیناسیون فعالان گردشگری و مسافران این کشور را همزمان با تعطیلات تابستانی آغاز کرد. این کشور هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون گردشگران خارجی اعلام نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی عباسی کارشناس گردشگری و بازار گردشگری ترکیه گفت: کارکنان هتل و مسافرانی که تعطیلات خود را در هتل‌های شهرهای ساحلی جنوب ترکیه سپری می‌کنند، در همان هتل‌ها می‌توانند واکسینه شوند. این شرایط فقط برای مسافران داخلی و فعالان گردشگری این کشور فراهم شده است.

او اظهار کرد: با توجه به این‌که به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی برای تعطیلات وارد حوزه مدیترانه می‌شوند، وزارت بهداشت و درمان ترکیه در یک برنامه زمان‌بندی‌شده فوق‌العاده‌ با تزریق واکسن‌های فایزر- بیونتک و سینوواک، در حال کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است.

این کارشناس گردشگری ادامه داد: در منطقه اژه‌ای ترکیه که مقصد تعطیلات تابستانی است، ایستگاه‌های واکسیناسیون در برخی هتل‌ها آماده شده که پس از بررسی پرونده بهداشتی فعالان گردشگری و مسافران، واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود.

او در ادامه گفت: برخی استان‌های گردشگری ترکیه قصد دارند با واکسیناسیون در هتل‌ها، آمار افراد واکسینه‌شده منطقه خود را افزایش دهند و به استانی امن و منطقه نمونه تبدیل شوند. اومون تونسر، مدیر فرهنگ و گردشگری استان آیدین در منطقه اژه‌ای ترکیه که کوش آداسی و دیدیم از جمله شناخته‌شده‌ترین شهرهای آن است، اخیرا در مصاحبه‌ای تایید کرده که هدف از عملیاتی کردن این برنامه، ایجاد یک پایلوت نمونه در جهان است.

عباسی به اظهارات مقامات بهداشتی این منطقه نیز اشاره کرد که هدف از واکسیناسیون در این مرحله را کارکنان شاغل در بخش گردشگری و هتل‌ها یا مناطقی که قرار است جشن و یا کنسرت با جمعیت بالا داشته باشند، اعلام کرده‌اند و در عین حال تاکید کرد که این برنامه به گردشگران و یا مسافران خارجی که موقت و کوتاه‌مدت به این کشور سفر کرده‌اند، اختصاص ندارد.

این کارشناس گردشگری گفت: با توجه به این‌که سن دریافت واکسن کرونا در ترکیه به ۱۸ سال رسیده است، دولت ترکیه از هفته گذشته برای افراد بالای ۵۰ سال که سه ماه از دریافت دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، تزریق دوز سوم را با یک واکسن متفاوت‌ از دو دوز اول شروع کرده است. همچنین برای ایمن‌سازی کادر درمان دریافت دوز سوم نیز رسمی شد و از این هفته تمام کادر درمان شاغل در مراکز درمانی ترکیه باید نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha