معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شورترین آب دریا درجهان خلیج‌فارس است گفت: جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است.

در آینده نزدیک خلیج‌فارس شورترین پهنه‌ آبی بزرگ دنیا می‌شود

سلامت نیوز: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شورترین آب دریا درجهان خلیج‌فارس است گفت: جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ احمد رضا لاهیجان‌زاده همزمان با روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو جایگاه خلیج‌فارس در عرصه‌های زیست محیطی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای منطقه، تا سال 2050 خلیج‌فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور باتأکید بر ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی در خلیج‌فارس افزود: کشت و توسعه جنگل حرا نقش به‌سزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج‌فارس و کاهش کربن آبی دارند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است خاطر نشان کرد: احداث آب‌شیرین‌کن و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس محسوب می‌شود.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه صنایع مستقر در استان بوشهر باید در تولید نهال حرا و مانگرو مشارکت داشته باشند گفت: هر کدام از صنایع باید در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست تلاش کنند که کشت نهال و توسعه جنگل‌های حرا می‌تواند در این عرصه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha