یک پزشک متخصص گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری‌های بد حال مبتلا به کرونا، وضعیت بیمارستان‌های تهران بدتر از وضعیت بیماران کشور هند و بسیار وخیم است.

سلامت نیوز:یک پزشک متخصص گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری‌های بد حال مبتلا به کرونا، وضعیت بیمارستان‌های تهران بدتر از وضعیت بیماران کشور هند و بسیار وخیم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، زهرا ابطحیان، فلوشیپ بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد بیماران خاص از دارو تا درمان گفت: فیلم‌هایی که از وضعیت بیماران مبتلا به کووید در هند در فضای مجازی ایران پخش شد، اکنون وضعیتی بدتر از آن در بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان ما وجود دارد و بیماران روی زمین و بیرون بیمارستان منتظر خالی شدن تخت خوابیده‌اند و ما وضعیت بدتر را هر روز شاهد هستیم.


وی با اشاره به کمبود امکانات از جمله سرم تزریقی در روزهای گذشته گفت: ‌ متاسفانه در روزهای گذشته به دلیل نبود حداقل امکان درمانی سرم تزریقی، دارویی که می‌توانست جان بیمار کرونایی را برگرداند و احتمال بقا بیمار را بیشتر می‌کرد نمی‌توانستیم تزریق کنیم که دیدن این لحظه‌ها که برای حیات یک فرد موثر بود بسیار برای کادر درمان تاسف بار بود.


ابطحیان اظهار کرد: ‌ داروی خاص درمان کرونا در صورت موجود بودن می‌بایست در سرم حل شود و به بیمار تزریق شود که نبود سرم تاثیر زیادی در روند درمانی بیماران داشت و گاهی به دلیل نبود سرم مجبور بودیم به بیماران دیابتی سرم قندی نمکی تزریق کنیم که این امر هم موجب بالا رفتن قند بیمار و وخیم شدن حال آنها می‌شد.


وی با تاکید بر اینکه مشکلات برای کادر درمان فراتر از آنچه که فکر می‌کنید هست و ما شاهد هستیم که بیماران بی بضاعت بستری شده در بیمارستان به دلیل اینکه باید هزینه تامین دارو را خود پرداخت کنند، ولی امکان و بضاعت پرداخت هزینه‌های سنگین درمان را ندارند چه رنجی می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha