معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه فرزندخواندگی در کشور روندی رو به رشد دارد تاکید کرد که راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی سیر فرزندخواندگی را شفاف‌تر کرده است.

روند رو به رشد فرزندخواندگی؛ حداقل انتظار برای سرپرستی نوزادان ۵ سال است

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه فرزندخواندگی در کشور روندی رو به رشد دارد تاکید کرد که راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی سیر فرزندخواندگی را شفاف‌تر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، حبیب الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضع فعلی فرزخواندگی در کشور اظهار کرد: «آیین‌نامه‌های قانون فرزخواندگی که در سال ۹۴ در دولت مصوب شد و راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی طی دو سال اخیر موجب شد تا فرزندخواندگی روندی رو به رشد را در کشور طی کند.»

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: «در سامانه فرزندخواندگی تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در سال گذشته سرپرستی هزار و ۷۰۰ کودک به خانواده‌های متقاضی و دارای شرایط واگذار شده است.»

وی به تغییر نگاه خانواده‌ها به مقوله فرزندخواندگی اشاره کرد و گفت: «نگاه‌‌ها درباره فرزندخواندگی بهتر شده است و اکنون بسیاری از خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم متقاضی فرزندخواندگی هستند. این مساله باعث شده تا فرزندخواندگی طی ۲ سال اخیر رشد داشته باشد.»

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: «راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی سیر فرزندخواندگی را شفاف‌تر کرده است زیرا دسترسی خانواده‌ها به فرزندپذیری بیشتر شده است. البته اغلب خانواده.ها متقاضی سرپرستی کودکان کمتر از سه سال هستند که یکی از سیاست‌های ما این است که این فرهنگ را ترویج دهیم که فاصله سنی والدین با فرزند کم باشد.»

وی تاکید کرد: «آمار نوزادان در مراکز بسیار کم است و خانواده‌های متقاضی باید حداقل پنج سال در انتظار بمانند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha