مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار با اشاره به اینکه قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه جدید کرونا ندارد، گفت: این بیماری توسط کپک موکور ایجادو معمولاً در خاک، گیاهان، کود حیوانی ومیوه‌ها و سبزیجات فاسد زندگی و در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن افراد توانایی مقابله با آن را دارد.

قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه دلتا ندارد

سلامت نیوز:مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار با اشاره به اینکه قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه جدید کرونا ندارد، گفت: این بیماری توسط کپک موکور ایجادو معمولاً در خاک، گیاهان، کود حیوانی ومیوه‌ها و سبزیجات فاسد زندگی و در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن افراد توانایی مقابله با آن را دارد.


به گارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مهدی میرادی  اظهار داشت: ضعف شدید سیستم ایمنی و دیابت حاد ۲ عامل بروز قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا است


 متخصص بیماریهای عفونی افزود: قارچ سیاه  جزو عوارض بسیار نادر کرونا است که اغلب در افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی شدید و یا دیابت حاد هستند و به کرونا مبتلا شده اند احتمال بروز دارد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: قارچ سیاه بیماری واگیرداری نیست اما بعلت آنکه کرونا سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند و در مرحله حاد بیماری داروهای ضد التهاب به بیماران داده می شود، سیستم ایمنی فرد ضعیف و محیط مناسبی برای رشد قارچ ها می شود.


میرادی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا گفت: این بیماری در نتیجه ضعف شدید سیستم ایمنی بدن بروز می کند، لذا افرادی که به کرونا مبتلا شده اند از مصرف سرخود و بدون تجویز پزشک انواع داروهای کورتون دار و ضد التهاب خودداری و تمامی مراحل درمان را با مشورت پزشک طی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha