ایمپلنت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد. وقتی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته خود به کاشت ایمپلنت فکر می‌کنید شاید اولین نکته‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد قیمت ایمپلنت دندان باشد. با توجه به این موضوع که برخی از خدمات دندانپزشکی جزء خدمات زیبایی به شمار می‌آید بنابراین نمی‌توان هزینه آن را با استفاده از بیمه پرداخت کرد و به این ترتیب لازم است برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا هزینه‌های بسیاری پرداخت.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400 ؛ انواع ایمپلنت ایرانی

سلامت نیوز: ایمپلنت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد. وقتی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته خود به کاشت ایمپلنت فکر می‌کنید شاید اولین نکته‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد قیمت ایمپلنت دندان باشد. با توجه به این موضوع که برخی از خدمات دندانپزشکی جزء خدمات زیبایی به شمار می‌آید بنابراین نمی‌توان هزینه آن را با استفاده از بیمه پرداخت کرد و به این ترتیب لازم است برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا هزینه‌های بسیاری پرداخت.

ما در این مطلب ضمن بررسی دو نوع روش درمانی کاشت ایمپلنت و لمینت دندان، به انواع ایمپلنت دندان و لمینت دندان اشاره کرده و به فاکتورهایی که باعث می‌شود تا قیمت لمینت دندان 1400 یعنی امسال در نظر گرفته شود، خواهیم پرداخت. در انتها نیز کلینیک دندانپزشکی آیریک را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع خدمات ایمپلنت و لمینت دندان را در این مرکز با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام دهید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان چیست و روش کاشت آن چگونه است؟

ایمپلنت دندان روشی برای کاشت دندان است، با پیشرفت علم دندانپزشکی روش‌های جدیدی برای جایگزینی دندان از دست رفته طراحی شده که می‌تواند انتخاب خوبی به جای دندان مصنوعی باشد. یکی از این روش‌ها کاشت ایمپلنت می‌باشد. هر چند که ممکن است قیمت ایمپلنت دندان نسبت به استفاده از دندان مصنوعی خیلی بیشتر باشد، اما دوام و ماندگاری آن و همچنین ظاهر آن با دندان مصنوعی بسیار متفاوت است و به جهت آن که ساختار کاشت و روکش آن با شیوه‌های دیگر بسیار متفاوت است بنابراین بسیار شبیه به سایر دندان‌های فرد طراحی خواهد شد.

اما نکته‌ای که در خصوص ایمپلنت اهمیت دارد سن فرد و ویژگی‌های فک و لثه بیمار است که باید قابلیت کاشت ایمپلنت را داشته باشد. در حال حاضر پایه‌های ایمپلنت در انواع مختلف خارجی و ایمپلنت ایرانی مورد استفاده دندانپزشکان قرار می‌گیرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد و این انتخاب طبیعتا بر قیمت ایمپلنت دندان شما تاثیر خواهد داشت.

مراحل ایمپلنت دندان

پس از یک مرحله ویزیت بالینی نزد دندانپزشک، با توجه به عکس رادیوگرافی دندان‌ها و یا سی تی اسکنی که از استخوان فک‌ها انجام گرفته است، دندانپزشک شما تشخیص می‌دهد که آیا شما شرایط کاشت ایمپلنت را دارید یا خیر و سپس اقدام به این عمل خواهد کرد.

در مرحله دوم نیز دندانپزشک با جراحی، ایمپلنت ایرانی یا خارجی را که از جنس تیتانیوم خالص بده و به صورت یک میله باریک طراحی و ساخته شده را درون فک قرار می‌دهد. در مرحله نهایی نیز پروتز دندان که به صورت یک روکش و یا پل ساخته می‌شود روی ایمپلنت قرار گرفته و یا بین چند دندان جایگزین می‌شود که البته از زمان کاشت ایمپلنت تا قرار گرفتن روکش یا بریج بر روی آن ممکن است لازم باشد تا مدتی فاصله بیفتد و ایمپلنت به خوبی درون استخوان فک جای بگیرد و التهاب‌های ناشی از آن فروکش نماید.

قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

چند موضوع مختلف می‌تواند در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر داشته باشد که ما در ادامه به هر یک از این موارد اشاره خواهیم کرد. قبل از مشاهده موارد تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت، جدول قیمت بهترین ایمپلنت دندان ها را می توانید در ادامه مشاهده نمائید.

قیمت ایمپلنت دندان

تعداد دندان‌هایی که باید ایمپلنت شوند

طبیعتا ایمپلنت کردن یکی دو دندان هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت کردن یک فک خواهد داشت. اگر همه دندان‌های یک فک را از دست داده باشید گاهی لازم است تا دندانپزشک برای درمان شش ایمپلنت را در هر فک برای شما در نظر بگیرد که می‌تواند هزینه بیشتری را شامل شود.

نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ها از نظر کشور سازنده و همچنین مدل ساخت انواع مختلفی دارند ضمن آن که نوع ایمپلنت ایرانی و خارجی نیز موجود است. بنابراین این شما هستید که در مشورت با پزشک می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید بهترین ایمپلنت را انتخاب نمایید.

روکش دندان ایمپلنت

پس از انجام کاشت ایمپلنت دندان، روکشی باید به عنوان تاج دندان قرارگیرد که این روکش دندان از دو جنس زیرکونیا و روکش PFM  است و هرکدام از این روکش ها دارای مزایا و قیمت متفاوتی می باشند. به همین دلیل در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند.

پیوند استخوان و لیفت سینوس

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم در شرایطی است که شما دارای فک و لثه‌هایی با شرایط و حالت نرمال باشید، در غیر این صورت لازم است دندانپزشک از روش‌های لیفت سینوس و پیوند استخوان برای افزایش ارتفاع فک دندان شما استفاده‌ کند تا ایمپلنت دندان با کیفیت بالاتری صورت گیرد که این مورد نیز می‌تواند بر دستمزد دندانپزشک و مبلغی که در انتها برای تمام شده کار ایمپلنت دندان پرداخت می‌کنید، بیفزاید.

در این قسمت قصد داریم درباره انواع لمینت دندان و مواردی که می‌تواند بر قیمت لیمنت دندان 1400 تاثیر داشته باشد، توضیح دهیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان

لمینت دندان برای مشکلاتی از قبیل بد رنگی، لب پریدگی و یا بهم ریختگی های جزئی می باشد. برای درمان چنین مشکلاتی در حال حاضر راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها لمینت دندان است. لمینت به روکش نازکی گفته می‌شود که روی هر چیزی می‌توان آن را چسباند تا زیبایی بیشتری بیابد و یا محکمتر شود. لمینت دندان هم به همین صورت است. به طوری که در این روش دندانپزشک متخصص زیبایی لایه ای نازک به ضخامت بسیار کم را روی دندان قرار می‌دهد که هم ظاهر دندان را تغییر خواهد داد و هم بر استحکام آن خواهد افزود.

انواع لمینت دندان

شاید هنگامی که برای مشاوره و ویزیت به دندانپزشک متخصص لمینت مراجعه می‌کنید، با توضیحاتی مواجه شوید که تشخیص و یا انتخاب هر یک از انواع لمینت دندان را برای شما سخت نماید. ما در این بخش به معرفی انواع لمینت پرداخته و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند در قیمت لمینت دندان 1400 تأثیر داشته باشد.

لمینت به دو صورت انجام می‌پذیرد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی که در هر دو روش مواد به صورت پوسته‌ای نازک روی سطح جلویی دندان قرار می‌گیرد.

  • لمینت کامپوزیتی: در این روش مواد کامپوزیت توسط دندانپزشک روی دندان شکل داده می‌شود و زیبایی هر چه بیشتر آن بسته به هنر دندانپزشک دارد که تا چه اندازه با ظرافت روی دندان کار نماید تا دندان‌ها ظاهر زیبا و طبیعی‌تری داشته باشند.
  • لمینت سرامیکی: در این روش دندانپزشک از دندان‌ها قالب گیری کرده و آن را به لابراتوار می‌فرستد و لمینت سرامیکی در لابراتور ساخته می‌شود و سپس دندانپزشک آن را روی سطح دندان می‌چسباند که البته نحوه صحیح قالب‌گیری و طراحی و ساخت لمینت‌ها در لابراتوار نیز در زیبایی هر چه بیشتر آن تاثیر خواهد داشت.

فرقی نمی‌کند شما از کدام یک از انواع لمینت دندان برای رفع عیوب و زیبا سازی خط خنده استفاده نمایید، زیرا هر دو روش فوق می‌توانند در اصلاح موارد زیر و زیبایی هر چه بیشتر دندان‌ها به شما کمک نمایند.  

  • وجود بد شکلی‌ها و نامرتبی دندان‌ها
  • اصلاح بدرنگی
  • تغییر رنگ‌های پیش آمده به جهت مصرف برخی مواد غذایی، سیگار و یا دارو
  • بستن فاصله‌های بین دندانی
  • اصلاح شکستگی‌ها و لب پریدگی‌ها

چه مواردی بر قیمت لمینت دندان تأثیرگذار خواهد بود؟

لمینت دندان نیز مانند ایمپلنت جزء درمان‌های زیبایی به شمار می‌آید و طبیعتا انجام آن‌ها هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. در بین انواع لمینت، انجام لمینت کامپوزیتی هزینه کمتری دارد و به صرفه‌تر است به شرط آن که نوع به هم ریختگی دندان‌ها و یا بدرنگی آن‌ها به گونه‌ای باشد که دندانپزشک بتواند از این روش برای درمان استفاده نماید.

مورد دیگری که بر قیمت لمینت دندان 1400 تأثیر خواهد داشت، نوع موادی است که دندانپزشک برای این منظور استفاده می‌کند، بسته به اینکه مواد کامپوزیت ساخت چه کشوری باشد و چه خصوصیاتی داشته باشد و یا دندانپزشک شما چه تعداد لمینت را در نظر بگیرد، قیمت لمینت دندان تفاوت خواهد داشت.

نکته دیگر آن که طول عمر لمینت کامپوزیتی بسته به موادی که استفاده می‌شود بین 3 تا 5 سال خواهد بود در حالی که لمینت سرامیکی می‌تواند بین 10 تا 15 سال عمر نماید که طبیعتا در قیمت آن موثر خواهد بود.

کلینیک دندانپزشکی آیریک

برای آن که بتوانید خدمات دندانپزشکی مختلف از قبیل ایمپلنت و انواع لمینت دندان را با کیفیت بالا و از همه مهمتر با قیمت مناسب دریافت نمایید، لازم است به کلینیک یا مجموعه‌ای مراجعه کنید که دندانپزشکان آن مرکز از تجربه کاری بالایی برخوردار باشند. به طوری که تاکنون درمان‌های مختلف و بی‌شماری را بر روی کیس‌های مختلف به انجام رسانیده و رضایت آن‌ها را جلب کرده باشند. کلینیک دندانپزشکی آیریک یکی از مجموعه‌های دندانپزشکی در تهران است که انواع خدمات خود را با کیفیت بالا و به طور تضمینی ارائه کرده و در این راستا از محصولات با کیفیت و همچنین آخرین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های روز دنیا استفاده خواهد کرد. مضاف بر اینکه تمامی بیماران و مراجعه کنندگان از قیمت‌های مناسب این مرکز رضایت کامل خواهند داشت. برای اینکه بتوانید بهترین درمان را انتخاب کنید، می‌توانید با رزرو وقت به کلینیک آیریک مراجعه کرده و مناسب‌ترین روش درمان مانند ایمپلنت و یا انواع لمینت دندان را انتخاب نمایید. برای اطلاع از انواع خدمات این مرکز نیز می‌توانید به سایت کلینیک آیریک به آدرس الکترونیکی https://iricclinic.com/ مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha