پیکر تراشی یعنی حذف چربی های موضعی بدن در قسمت هایی مانند شکم و پهلو؛ بدون این که به بافت ها، عروق و اعصاب ناحیه مورد نظر آسیبی وارد نشود. این جراحی شکم با دستگاه های مختلف و در انواع متفاوت برای شرایط بدنی خاص هر فرد، قابل انجام است. در این مقاله قصد داریم پیکر تراشی با دستگاه لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را مورد بررسی قرار دهیم.

ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی لیپوماتیک با ویکی درمان

سلامت نیوز: پیکر تراشی یعنی حذف چربی های موضعی بدن در قسمت هایی مانند شکم و پهلو؛ بدون این که به بافت ها، عروق و اعصاب ناحیه مورد نظر آسیبی وارد نشود. این جراحی شکم با دستگاه های مختلف و در انواع متفاوت برای شرایط بدنی خاص هر فرد، قابل انجام است. در این مقاله قصد داریم پیکر تراشی با دستگاه لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را مورد بررسی قرار دهیم.

پیکر تراشی

لاغری با پیکر تراشی

پیکر تراشی به جراحی هایی گفته می شود که جهت زیبایی و فرم دهی به بدن انجام می شوند. پیکر تراشی با توجه به پیشرفت های نوین پزشکی، با کمترین تهاجم و کوتاه ترین دوره نقاهت بعد از عمل، انجام می شود. پیکر تراشی با توجه به نظر پزشک و شاخص توده بدنی شما، پیشنهاد می شود. اگر محدوده چاقی شما در BMI بین 25 تا 30 قرار دارد، این عمل مناسب شما می باشد.

انواع روش های پیکر تراشی

پیکر تراشی شکم و پهلو، بازو، کمر و حتی چربی های صورت، با روش های نوین و جدیدی در حال ارائه است؛ که سه مورد از پر تقاضاترین آن ها لیپوماتیک، اولترازد و بادی جت هستند. در ادامه این بخش، پیکر تراشی لیپوماتیک که با هدف تخلیه چربی، فرم دهی به اندام ها، کاهش سایز و حجم بدن صورت می گیرد را بررسی می کنیم.

پیکر تراشی با دستگاه لیپوماتیک

پیکر تراشی با دستگاه لیپوماتیک یا به طور خلاصه عمل لیپوماتیک نوعی روش جراحی پیکر و اندام ها می باشد که صرفا جنبه زیبایی دارد و نه درمانی. در طی استفاده از دستگاه لیپوماتیک، بافت ها و چربی های انباشته شده، توسط امواج مشخص شده ای از هم جدا می شوند و به تدریج کوچک تر می شوند. امواج دستگاه لیپوماتیک لرزشی، ارتعاشی و اینفراسونیک هستند و به اندام های بدن آسیبی نمی رسانند.

مزایای پیکر تراشی لیپوماتیک

همان طور که تا حالا گفتیم، پیکر تراشی شیوه های متفاوتی دارد و پیکر تراشی با دستگاه لیپوماتیک یکی از شیوه های پرطرفدار این عمل زیبایی است. مزایای لیپوماتیک عبارت هستند از:

  • کاهش احتمال بروز عفونت
  • دوره نقاهت کوتاه بعد از لیپوماتیک
  • کم بودن ترشحات و ورم در طی عمل
  • بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی
  • امکان جمع کردن و شکل دادن به پوست هنگام لیپوماتیک
  • عوارض بعد از عمل مانند آمبولی بسیار کم است

ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی ابدومینوپلاستی یا عمل تامی تاک یکی دیگر از جراحی های شکم است. در ابدومینوپلاستی هدف از بین بردن چربی و پوست اضافی شکم، پهلو، ران و بقیه اندام های بدن است. عمل ابدومینوپلاستی برای افرادی که از سلامت جسمانی برخوردار هستند، اما بزرگ بودن شکم و شل و افتاده بودن آن، یکی از دغدغه های همیشگی برای آن ها است، مناسب می باشد.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی شکم

ابدومینوپلاستی شکم باید با رعایت نکات مهمی انجام شود که با مراجعه به پزشک متخصص می توانید اطلاعات بیشتری از آن به دست آورید. باید توجه داشته باشید ابدومینوپلاستی مناسب افرادی است که ثبات وزنی دارند، سیگار نمی کشند و قصد کاهش وزن شدید را ندارند. برای بانوانی که قصد بچه دار شدن دارند و یا در دوران قبل از زایمان خود هستند، به هیچ وجه ابدومینوپلاستی توصیه نمی شود.

عوارض پیکر تراشی

بسیاری از متخصصان پیکر تراشی را عملی تهاجمی می دانند و آن را برای بدن روشی خطرناک می دانند. از عوارض احتمالی لیپوماتیک می توان به ایجاد ناهمواری روی پوست و صدمه به عروق اشاره کرد؛ که ممکن است از خطای پزشک متخصص باشد. همچنین برای ابدومینوپلاستی به عوارض بیهوشی، ایجاد لخته خون، آسیب دیدن اعصاب و ایجاد برآمدگی و تورم اشاره می شود.

در این موضوع که هر عمل زیبایی و درمانی عوارض خود را دارد، شکی نیست. اما برای پیشگیری از عوارض جدی باید مواردی را رعایت کنید که مهم ترین آن انتخاب متخصص ماهر در زمینه پیکر تراشی است. یک متخصص باتجربه می تواند حتی در صورت بروز مشکل در حین عمل، از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند. پس برای انتخاب کلینیک و پزشک مورد نظرتان وقت و حوصله بیشتری خرج کنید.

ویکی درمان

ویکی درمان به عنوان جامع و کامل ترین مجله اینترنتی در زمینه زیبایی و پزشکی، می تواند باعث افزایش اگاهی شما زیباجویان عزیز شود و بهترین پزشکان و متخصصان هر حوزه را به شما معرفی می کند. برای یافتن بهترین پزشک و کلینیک زیبایی در زمینه مورد نظرتان به ویکی درمان به آدرس https://wikidarman.com مراجعه نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha