شیوع جهانی آنفلوانزا می تواند بسیار بدتر از همه گیری کووید ۱۹ باشد، زیرا مدل ها نشان می دهند که می تواند در شش ماه اول ۳۳ میلیون نفر را به کام مرگ بکشاند.

پاندمی آنفلوانزا همچنان مرگبارتر از کووید ۱۹ است

سلامت نیوز:شیوع جهانی آنفلوانزا می تواند بسیار بدتر از همه گیری کووید ۱۹ باشد، زیرا مدل ها نشان می دهند که می تواند در شش ماه اول ۳۳ میلیون نفر را به کام مرگ بکشاند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی، شیوع جهانی آنفلوانزا در مقایسه با کووید ۱۹، همچنان خطر جدی و واقعی برای انسان‌ها دارد.


به گزارش تلگراف،به گفته پروفسور «مایکل استرهولم»، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های واگیر در دانشگاه مینه سوتا، «شیوع جهانی آنفلوانزا می‌تواند بسیار بدتر از همه گیری کووید ۱۹ باشد، چراکه مدل‌ها نشان می‌دهد می‌تواند در شش ماه اول موجب مرگ بالغ بر ۳۳ میلیون نفر شود.»


وی در ادامه می‌افزاید: «قبل از کووید ۱۹، پاندمی های آنفلوانزا خطر بیولوژیکی شماره یک برای انسان بودند و این شرایط هنوز تغییر نکرده است.»


وی گفت: «در طول ۱۰۰ سال بین سال‌های ۱۹۱۸ و ۲۰۱۸، ما چهار دوره بیماری همه گیر آنفلوانزا داشتیم. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که خطر آنفلوانزای همه گیر یک تهدید جدی و واقعی است.»


بیماری آنفلوانزا سالانه ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر را می کُشد و به طور نامتناسبی افراد کشورهای با درآمد پایین و متوسط را تحت تأثیر قرار می‌دهد. جهان از نظر تاریخی هر ۲۵ سال یکبار یک بیماری همه گیر آنفلوانزا را تجربه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha