یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 319229

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: پیرگوشی یک نوع اختلال شنوایی است که با بالارفتن سن ایجاد می‌شود و مقدارزیادی زمینه ژنتیکی دارد.

چرا دچار «پیر گوشی» می‌شویم؟

سلامت نیوز:استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: پیرگوشی یک نوع اختلال شنوایی است که با بالارفتن سن ایجاد می‌شود و مقدارزیادی زمینه ژنتیکی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد محسنی، استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی  درباره «پیرگوشی»، بیان داشت:پیرگوشی یک نوع اختلال شنوایی است که با بالارفتن سن ایجاد می‌شود و مقدار زیادی زمینه ژنتیکی دارد؛ یعنی شما فردی با سن 80 سال مشاهده می‌کنید که چنین مشکلی ندارد اما فردی در سن 50 سالگی دچار مشکل شنوایی می‌شود.


وی ادامه داد: درصد بالایی از این موضوع به زمینه‌های ژنتیکی و درصدی نیز به شرایط زندگی فرد در دوران جوانی  وابسته است؛ یعنی زمانی که فرد در محیط های پر سر و صدا زندگی می‌کردند.


استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی افزود:اصولا در افرادی که در محیط های صنعتی و شلوغ مثل تهران زندگی می‌کنند معمولا زمینه این بیماری شایع تر است  و سریعتر رخ می‌دهد.


محسنی تصریح کرد: این حالت معمولا در سنین 60 و 65 به بالا شروع می‌شود و در برخی افراد سرعت بیشتر و در برخی کمتری دارد؛ به طوری که شنوایی فرد افت می‌کند.


وی متذکر شد:متاسفانه راهی برای پیشگیری آن وجود ندارد؛ فقط به بیمار توصیه می‌کنیم در محیط های شلوغ مراقبت کند؛ چون تنها عامل شناخته شده که می توانیم از آن اجتناب کنیم مکان‌های شلوغ و پر سرو صداست.


استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی ابراز داشت: اگر فرد دچار افت شنوایی شد، زودتر شنوایی سنجی انجام دهد و اگر از میزانی بالاتر برود حتما توصیه می‌کنیم بیمار باید از سمعک استفاده کنند تا بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند؛ در غیر این صورت به سمت آلزایمر می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha