دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: حوزه دانش آموزی کارنامه درخشانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارد. به گونه‌ای که ۳۲ درصد در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی، ۵ درصد در محدوده پرخطر و ۱ درصد در محدوده فوریت‌های اجتماعی هستند.

۳۲ درصد دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

سلامت نیوز:دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: حوزه دانش آموزی کارنامه درخشانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارد. به گونه‌ای که ۳۲ درصد در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی، ۵ درصد در محدوده پرخطر و ۱ درصد در محدوده فوریت‌های اجتماعی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، نشست خبری حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به منظور تشریح فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، صبح امروز در محل این اتحادیه برگزار شد. 


تاریخی در این نشست بیان کرد: انقلاب اسلامی از بدو و بعد از پیروزی نشان داد که قشر نوجوان در انقلاب اسلامی یک مخاطب نیستند بلکه دانش آموزان دست اندرکار انقلاب اسلامی هستند و اتفاقا هر جا در مسیر انقلاب گره‌ای ایجاد شده ورود نوجوانان به آن، گره گشا بوده است. 


وی افزود: جدی‌ترین اقدام دانش آموزان واقعه ۱۳ آبان ۵۷ بوده است که آن‌ها در گروه تظاهرات قرار گرفتند. بعد از واقعه احساس غیرت عمومی که در مردم ایجاد می‌شود مسیر انقلاب را شدت داد. بعد از پیروزی انقلاب هم مانند جنگ تحمیلی ما شاهد حضور دانش آموزان در جنگ بودیم که خیلی از حرکت دانش آموزان ما برای سربازان تبدیل به الگو شد. 


تاریخی گفت: اگر قرار باشد تمدن نوین اسلامی در این کشور رقم بخورد قطعا یکی از عناصر مهم دانش آموزان هستند و به میدان آمدن آن‌ها برای ما دارای اصالت وجودی است. ما هم این نقش آفرینی را به رسمیت شناخته‌ایم و می‌دانیم اگر به جوانان میدان دهیم حتما تاثیرگذار خواهد بود. ما حتی باید در کارکردهای سیاسی نوجوانان رسمیت بیشتری داشته باشیم. 


وی اشاره کرد: ساختار تعلیم و تربیت کشور ما علی رغم تدوین سند تحول هنوز به نقطه مطلوب خود در مواجهه با امر پرورشی دست پیدا نکرده است.

امیدواریم در دولت جدید موضوع پرورش و تربیت نسل آینده به جد مورد توجه باشد و سیاست‌گذاری کلان آینده سازان بر این محور قرار داده شود. شاید بد نباشد اگر ساختار آموزش و پرورش نگاه تصدی‌گری را کمتر کند و کسانی که امین هستند کیفی‌سازی‌تر عمل کنند. آموزش و پرورش هرچه ساختار خود را کیفی‌تر کند به خواستگاه و ماموریت‌های کلان بهتر خواهد رسید. 


وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم تهدیدهای فضای مجازی هم جدی و هم خطرناک است، طرح‌هایی که برای حمایت از حقوق کاربران و دانش آموزان مطرح می‌شود باید حمایت شود، قطعا ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی در مواجهه با دانش آموزان مطلوب نیست از این رو باید با آن منطقی رفتار کرد. 


تاریخی گفت: ما مرکز تخصصی اردویی اردیبهشت را راه انداختیم و معتقدیم یکی از انگیزه‌های تربیتی بحث اردویی است. این مرکز بر طراحی ادوهای تربیتی و تشکیلاتی تمرکز دارد. امیدواریم این مرکز کمک شایانی به دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه داشته باشد. 


وی افزود: ما قدیمی‌ترین تشکیل دانش آموزی هستیم که در سال ۵۸ شکل گرفته است. ثبت مستندات فعالیت‌ها و اقداماتی در طی این سال‌های اخیر انجام شده که بخشی از آن در زمینه فعالیت‌ها و جنبش دانش آموزی است. 


تاریخی گفت: ما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌هایی را برای اتحادیه تعریف کرده‌ایم. از حیث آمار و اعداد حوزه دانش آموزی کارنامه درخشانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ندارد. به گونه‌ای که ۳۲ درصد در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی، ۵ درصد در محدوده پرخطر و ۱ درصد در محدوده فوریت‌های اجتماعی هستند.کشور باید برای جبران آسیب‌ها اقدامات پیش دستانه داشته باشد. ورود به عرصه‌های اجتماعی در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان را تقویت کنیم و مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha