چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 320182

این روزها شاهد پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی در حوزه‌های مختلف هستیم که روش‌های لاغری در ایران هم از این نظر بی بهره نمانده‌اند. با توجه به روی کار آمدن روش‌های جدید و پیشرفته برای لاغری، افراد می‌توانند بدون انجام ورزش‌های سنگین و رژیم غذایی سخت به اندام دلخواه خود دست یابند.

بهترین روش‌های لاغری در ایران

سلامت نیوز:این روزها شاهد پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی در حوزه‌های مختلف هستیم که روش‌های لاغری در ایران هم از این نظر بی بهره نمانده‌اند. با توجه به روی کار آمدن روش‌های جدید و پیشرفته برای لاغری، افراد می‌توانند بدون انجام ورزش‌های سنگین و رژیم غذایی سخت به اندام دلخواه خود دست یابند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،افرادی که از اندام خود به دلیل اضافه وزن رضایت ندارند و تمایل دارند از چربی‌های اضافی بدن خود رهایی یابند می‌توانند از روش‌های جدید لاغری استفاده کنند. اگر تمایل دارید با این روش‌ها بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک شکم و پهلو و سایر موارد بپردازیم.


لیپوساکشن
لیپوساکشن یک نوع عمل جراحی می‌باشد که در آن با استفاده از روش مکش به برداشت چربی‌های اضافی از بخش‌های به خصوصی از بدن می‌پردازند. از لیپوساکشن برای بخش‌های مختلفی چون بازو، شکم، سینه، قفسه سینه و پشت، باسن، ران و گردن استفاده می‌شود. علاوه بر این، با استفاده از لیپوساکشن می‌توان به فرم‌دهی این قسمت‌ها پرداخت. با این وجود، برای کاهش وزن در وهله اول بهتر است که ورزش کنید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. زمانی باید از روش لیپوساکشن استفاده کنید که ورزش و تغییر رژیم غذایی برای از بین بردن چربی برخی از قسمت‌های بدن دیگر پاسخگو نباشد. در این حالت است که می‌توانید برای از بین بردن نواحی به خصوصی از بدن به لیپوساکشن رو بیاورید.


ابدومینوپلاستی
ابدومینوپلاستی نوعی جراحی است که به صورت درمان کلینیکی انجام می‌شود. در این روش جراحی، چربی‌ها و پوست اضافی را از بین می‌برند که این عمل باعث سفت شدن عضلات دیواره شکم و در نتیجه ایجاد شکمی صاف، بدون برآمدگی و چین‌خوردگی خواهد شد. اگر چه برخی به همراه جراحی ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن را نیز انتخاب می‌کنند اما لیپوساکشن با ابدومینوپلاستی تفاوت‌هایی دارد. در عمل لیپوساکشن تنها چربی از بین می‌رود و عضلات شکمی ترمیم نمی‌گردد. در حالی که در روش ابدومینوپلاستی ظاهر شکم باریک‌تر و خوش‌فرم‌تر شده و ناحیه شکم به طور کل تغییر می‌کند.
در عمل ابدومینوپلاستی فرآیندهایی چون سفت‌شدن ماهیچه‌های شکمی و شل‌شدن پوست انجام می‌گیرد و در نتیجه چربی‌های اضافی حذف می‌شوند. در این حالت، بیرون‌زدگی شکم اصلاح شده و فرم شکم جلوه بهتری به خود می‌گیرد. افرادی که به دلایل افزایش وزن، کاهش وزن، بارداری و ... فرم شکم آن‌ها بهم خورده می‌توانند با استفاده از عمل ابدومینوپلاستی بار دیگر به بافت سفت و مناسبی در ناحیه شکم دست پیدا کنند. با توجه به اینکه در روش ابدومینوپلاستی چین‌ها و چربی‌های اضافی پوست گرفته می‌شود، بدن به ظاهری زیباتر و جوان‌تر می‌رسد. از جراحی ابدومینوپلاستی برای از بین بردن چربی و پوست اضافی قسمت‌های مختلفی چون ناحیه تحتانی معده، پایین پهلوها، ناحیه کمر و زیر شکم استفاده می‌شود. این تغییرات موجب ایجاد اندامی خوش فرم‌تر و باریک‌تر می‌شود.


لیپوماتیک شکم و پهلو
یکی دیگر از روش‌های لاغری که هدف آن حذف و خارج کردن چربی‌های بدن است، لیپوماتیک شکم و پهلو نامیده می‌شود. برای روش لیپوماتیک شکم و پهلو ابتدا بررسی‌های لازم و شرایط آماده‌سازی بیمار صورت می‌گیرد و پس از آن به انجام روش لیپوماتیک پرداخته می‌شود. برای انجام این روش در نواحی تعیین شده، بی‌حسی موضعی انجام می‌شود پس از آن پزشک سوراخ‌هایی با عمق 2 تا 6 میلی‌متر در این نقاط ایجاد می‌کند. در واقع، هدف از ایجاد این سوراخ‌ها وارد کردن لوله‌ای بسیار باریک به نام کانولا به درون بافت‌های چربی است.


لوله کانولا با استفاده از حرکات ارتعاشی خود باعث تخریب چربیهای اضافی بدن در نواحی موردنظر می‌شود. پس از انجام این کار، پزشک چربی‌های تخریب شده را با به کارگیری دستگاه ساکشن از بدن خارج می‌کند. بنابراین این روش باعث می‌شود شخص به اندامی متناسب و خوش فرم دست پیدا کند. یکی از مزیت‌های روش لیپوماتیک شکم و پهلو این است که می توان چربی‌های تخلیه شده را برای سایر نقاط بدن استفاده کرد.


آیا بعد از لیپوماتیک امکان بازگشت چاقی وجود دارد؟
با انجام عمل لیپوماتیک می‌توان چربی های اضافی بدن را از بین برد و به اندامی ایده‌آل دست یافت. با این حال، طبیعت بافت بدن به گونه‌ای است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن تغییر می‌کند و هیچ عمل زیبایی به این صورت نیست که نتایجش همیشه بدون تغییر بماند. با توجه به این موضوع باید توجه داشته باشید که نتایج عمل لیپوماتیک نیز دائمی نیست اما می‌توانید برای حفظ بیشتر آن فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. البته بدون انجام این موارد نیز بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک با سرعت کندی پیش می‌رود، از همین رو بسیاری این روش را به عنوان روشی ماندگار و دائمی می‌شناسند.


آیا لیپوماتیک درد دارد؟
اینکه عمل لیپوماتیک درد داشته باشد و درد آن به چه میزانی باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از قسمت‌های مهم قابلیت ارتعاشی کانولا است. در واقع قابلیت ارتعاشی کانولا باعث تراکم بهتر داروی بی‌حسی می‌گردد و همین موضوع سبب می‌شود فرد تحت عمل، کمترین درد را تجربه کند. با توجه به این موضوع در حین عمل لیپوماتیک فرد موردنظر درد چندانی را تجربه نمی‌کند و از این لحاظ مشکلی وجود نخواهد داشت. با این حال عوامل مختلفی در ایجاد درد و میزان آن موثر هستند که از آن‌ها می‌توان به میزان مهارت پزشک، معتبر بودن مرکز مربوطه، ناحیه تحت درمان و مقدار چربی تخلیه شده و نحوه مراقبت بعد از انجام عمل اشاره کرد.


لیپوماتیک در چه نواحی انجام می شود؟
معمولا انواع مختلفی از اضافه وزن وجود دارد که ممکن است افراد زیادی را آزار دهد. گاهی این اضافه وزن به صورت ژنتیکی است، برخی از اوقات نیز افرادی از اضافه وزن در ناحیه خاصی از بدن ناراحت هستند. علاوه بر این‌ها، عده دیگری نیز وجود دارند که به دلیل سوخت‌وساز پایین نمی‌توانند از چربی بدن خود بکاهند. تمام این نوع چاقی‌ها و چربی‌های اضافه با استفاده از عمل لیپوماتیک قابل رفع هستند.


با استفاده از لیپوماتیک می‌توان چربی نواحی مختلفی از بدن چون بازوها، سینه، شکم، پهلو، ران و باسن را از بین برد. در واقع یکی از مزایای مهم این عمل همین است که آن را می‌توان برای حذف چربی نواحی مختلف بدن به کار برد. بنابراین انتخاب روش لیپوماتیک برای رسیدن به لاغری انتخابی ایده‌آل و مناسب است. البته توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از عمل باید مرکزی معتبر را انتخاب کنید که دارای افراد حاذق و باتجربه در این امر باشد. افراد متخصص و ماهر در این زمینه می‌توانند عمل لیپوماتیک را در نهایت دقت و ظرافت انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha