سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 320443

آویشن دارای مزاج گرم و خشک است و به عنوان یکی از مصلحات غذایی و چاشنی‌ پر کاربرد به صورت خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.استفاده از دمنوش آویشن برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه، ضعف معده و به طور کلی برای بیمارانی که از سردی و تری معده رنج می‌برند یا در اصطلاح طب سنتی به سوء مزاج سرد و ‌تر معده مبتلا هستند تاثیر دارد.

دمنوشی برای درمان بیماری‌های تنفسی و گوارشی

سلامت نیوز:آویشن دارای مزاج گرم و خشک است و به عنوان یکی از مصلحات غذایی و چاشنی‌ پر کاربرد به صورت خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.استفاده از دمنوش آویشن برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه، ضعف معده و به طور کلی برای بیمارانی که از سردی و تری معده رنج می‌برند یا در اصطلاح طب سنتی به سوء مزاج سرد و ‌تر معده مبتلا هستند تاثیر دارد.


روش استفاده
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،برای استفاده باید یک قاشق مرباخوری از آویشن خشک را در یک لیوان آب دم  کنید و کمی نبات یا عسل به آن اضافه و نیم تا یک ساعت بعد از غذا میل کنید. دمنوش آویشن را می توانید  به تنهایی یا همراه انجیر یا عناب روزی دو تا سه بار استفاده کنید، به این صورت که یک قاشق مرباخوری آویشن خشک را همراه پنج عدد عناب یا انجیر در یک لیوان آب دم و روزی دو تا سه بار مصرف کنید.


   نکات  
استفاده نابجا از آویشن در درمان سرفه‌های خشک و در مرحله حاد و ابتدایی سرماخوردگی که شامل چند روز اول شروع بیماری است و بیمار معمولا احساس سوزش گلو، تب و آبریزش رقیق دارد، ممکن است به تشدید علایم بیماری سرما خوردگی و افزایش خشکی مخاط‌ها و افزایش تب منجر شود.


  روغن آویشن
مصرف روغن آویشن به طور موضعی تاثیر ضد میکروبی و ضد  قارچ  دارد و برای درد‌های مفصلی و روماتیسمی و اسپاسم مفید است. آویشن اثر ادرار آور و قاعده آوری دارد و در گرم مزاجان و زنان باردار باید با احتیاط مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha