ساعت 11:45 صبح دوشنبه 17 آبان مأموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس حبیب‌الله صادقی از مرگ زن جوانی در بیمارستان خبر دادند.

مرگ مادر به خاطر جاماندن گاز استریل در شکم

سلامت نیوز: ساعت 11:45 صبح دوشنبه 17 آبان مأموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس حبیب‌الله صادقی از مرگ زن جوانی در بیمارستان خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز، ایران در ادامه نوشت: به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که زن جوان به خاطر شکم درد به بیمارستان مراجعه کرده و در ادامه مشخص شد که یک تکه گاز استریل داخل بدن او جا مانده است. همزمان با مرگ زن 25 ساله، پدر و همسر او از کادر درمان بیمارستانی که سه سال قبل گاز استریل را داخل بدن او جا گذاشته بودند شکایت کردند و بازپرس جنایی دستور تحقیقات و رسیدگی به این پرونده را صادر کرد.


زایمان پر دردسر
همسر فاطمه گفت: 13 مهر سال 97، همسرم را برای زایمان دختر دومم به بیمارستان بردیم. آن موقع دختر اولم 2 ساله بود و دکترها گفتند باید همسرم سزارین شود. یک هفته بعد از زایمان شکم درد همسرم شروع شد. او را دکتر بردیم و دکتر گفت عوارض زایمان و عمل جراحی است. اما هر 6 ماه یک‌بار درد شکم همسرم شروع می‌شد و دکترها هم تشخیص نمی‌دادند. حتی سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن هم موردی را نشان نداد تا اینکه ام‌آرآی انجام شد و آن زمان به ما گفتند که احتمالاً همسرت کیست داشته و این کیست بزرگ شده و باید عمل جراحی کند.


مرد جوان گفت: همسرم را پنجشنبه به اتاق عمل بردند و بعد از جراحی او را به بخش منتقل کردند. گفتند اگر حال همسرت رو به بهبود بود می‌توانی او را مرخص کنی. با گذشت یک روز از عمل باتوجه به بهبودی حال همسرم و از طرفی به خاطر هزینه‌های سنگین بیمارستان او را شنبه صبح مرخص کردم اما شنبه شب دوباره درد او شروع شد و همسرم را به بیمارستان منتقل کردم و دکترها گفتند دوباره باید عمل شود و احتمال اینکه 50 درصد زنده بماند هست. او را یکشنبه صبح عمل کردند اما دیگر به هوش نیامد و بامداد دوشنبه فوت کرد. دکتر جراح بعد از عمل دوم به من گفت دکتری که دختر دومم را به دنیا آورده گاز استریل را داخل شکم همسرم جا گذاشته و گاز استریل باعث عفونت شدید و سوراخ شدن روده او شده بود. دکتر گفت هنگام عمل اول متوجه گاز استریل می‌شوند و حتی از این ماجرا فیلم هم گرفته بودند.


قتل شبه‌عمد
بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ را صادر کرد. همچنین باتوجه به اینکه تیم جراحی زمانی که متوجه وجود گاز استریل در شکم بیمار می‌شوند اقدام به فیلمبرداری از عمل جراحی کرده بودند، بازپرس جنایی دستور داد فیلم مستند که وجود گاز استریل داخل شکم فاطمه را نشان می‌دهد ضمیمه پرونده شود.
باتوجه به اینکه مرگ زن جوان طبق ماده 291 قانون مجازات اسلامی، قتل شبه‌عمد و قصور پزشکی بوده است، بدین ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha