بعد از خانواده، نزدیک ترین چیز به کودکان، اسباب بازی های آنهاست. کودک با اسباب بازی دنیای خیالی خودش را می سازد و آماده ورود به جهان واقعی می شود. به همین دلیل در خرید وسایل بازی برای کودکان باید دقت بسیاری به خرج داد. در ادامه به بیان مهمترین نکات در خرید وسایل مختلف بازی برای کودکان پرداخته ایم.

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان

سلامت نیوز: بعد از خانواده، نزدیک ترین چیز به کودکان، اسباب بازی های آنهاست. کودک با اسباب بازی دنیای خیالی خودش را می سازد و آماده ورود به جهان واقعی می شود. به همین دلیل در خرید وسایل بازی برای کودکان باید دقت بسیاری به خرج داد. در ادامه به بیان مهمترین نکات در خرید وسایل مختلف بازی برای کودکان پرداخته ایم.

ویژگی های یک اسباب بازی مناسب برای کودکان

در حال حاضر بازار فروش وسایل بازی کودکان پر شده است از انواع و اقسام اسباب بازی های ایرانی و خارجی. در این بازار شلوغ خرید وسیله بازی مناسب برای کودکان دیگر کار ساده ای نیست. اما با دانستن چند ویژگی مهم اسباب بازی ها می توانید به راحتی بهترین نوع بازی را برای کودک دلبندتان تهیه کنید.

سرگرم کننده بودن

یک اسباب بازی مناسب قبل از هر چیز باید سرگرم کننده باشد. لگو یا همان خونه سازی خودمان همواره یک بازی بسیار ساده و سرگرم کننده برای کودکان بوده است. یا اسباب بازی های ساختنی دیگری مثل خمیر بازی، شن بازی، بلوک های چوبی و موارد دیگری از این دست می توانند بهترین انتخاب برای سرگرم کردن کودکان باشند. همچنین یک بازی جذاب بسیار سرگرم کننده، اسباب بازی فرفره های انفجاری است. این وسیله بازی کاملا بی خطر است و به خوبی می تواند گروه های سنی سه سال به بالا را سرگرم کند. بزرگسالان هم با این بازی حسابی سرگرم می شوند و می توانند همراه کودکان به این بازی مشغول شوند.

توجه به گروه سنی اسباب بازی

در کنار سرگرم کننده بودن باید به گروه سنی بازی ها هم توجه کرد. ممکن است یک بازی فکری برای تقویت هوش یا حتی زبان انگلیسی کودک بسیار مناسب باشد. اما کودک شما در سنی نباشد که بتواند از این وسیله بازی استفاده کند. برای حل این مشکل عمده وسایل بازی دارای برچسب یا علامت گروه سنی هستند. این گروه های سنی را افراد زبده و کارشناسان تعیین می کنند و به همین دلیل می توان به آن ها اعتماد کرد.

اسباب بازی فکری چه فکر بکری!

اسباب بازی های فکری در تقویت هوش کودکان نقش بسزایی دارند. این وسایل بازی به کودک مهارت های مهمی مثل مهارت حل مسئله، تفکر منطقی و پیدا کردن و کشف کردن راه ها و روش های مختلف را آموزش می دهند. بهترین نوع اسباب بازی های فکری شامل انواع پازل، بازی های مرتب سازی اشکال، سفالگری، نقاشی و خمیر بازی می شود.

پرورش قوه تخیل کودک

بسیاری از پدر و مادرها از اینکه کودکشان تخیل قوی داشته باشد می ترسند، اما باید گفت که کودکان دارای تخیل قوی، نابغه های آینده هستند. این را می توان در داستان زندگی بزرگان مختلف خواند. بازی در دوران کودکی که تخیل کودک در اوج خود قرار دارد بسیار اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل باید برای کودکان بازی هایی را تهیه کرد که او بتواند با آن داستان سرایی کند و تخیل خودش را رها سازد. انواع لگوها، دایناسور، فیگورهای قهرمانان و بازی هایی که مشخصا برای این کار ساخته شده اند، برای تقویت قوه تخیل کودک بسیار مناسبند.

اسباب بازی های ابزاری برای تقویت مهارت های بدنی

بازی می تواند باعث تحرک کودک شما بشود. بازی هایی مثل سفالگری و بسیاری از بازی هایی که در کنار تقویت قوه تفکر کودک باعث تحرک هم می شود، به کودکان کمک می کنند تا در مهارت های بدنی هم تقویت شوند. همچنین استفاده از این بازی ها باعث می شود تا کودک از صفحه اسکرین گوشی و تبلت دور شود و با استفاده از فیزیک خود در طول بازی، خلاقیتش را بالاتر ببرد. انواع توپ ها، وسایل بازی مثل سه چرخه و اسکوتر، بولینگ، حلقه های بازی و حتی ابزارهای اسباب بازی مثل ابزارهای نجاری، پزشکی، باغبانی و... می توانند کودک را از این نظر تقویت کنند.

تقویت خواندن و نوشتن

پدر و مادران امروزی آنقدر به فکر کودکان خود هستند که بسیاری از کودکان قبل از رفتن به مدرسه خواندن و نوشتن را از طریق بازی می آموزند. استفاده از کتاب، حروف الفبای مغناطیسی، لوازم تحریر جذاب، رنگ های انگشتی و کتاب هایی که برای یادگیری زبان به کودکان تعبیه شده است، به خوبی می توانند مهارت کودک را در این زمینه بالا ببرند.

آینده کودک را به بازی بگیرید

همانطور که گفتیم بازی نقش بسیار مهمی در آینده کودکان دارد. بازی هایی که کودکان در سنین کودکی انجام می دهند، شاید به طور مستقیم تاثیری در شغل و موقعیت اجتماعی او نداشته باشند، اما او را فردی مناسب تر برای زندگی می سازند. برای خرید بازی نکات مختلفی را گفتیم، اما یک نکته دیگر اینکه اسباب بازی ها را از فروشگاهی معتبر باید تهیه کرد. توی ورلد یا toy world یک فروشگاه اسباب بازی بسیار جذاب است. در این فروشگاه شما می توانید انواع اسباب بازی پسرانه جدید و اسباب بازی دخترانه را به تفکیک تهیه کنید. این وسایل بازی همچنین در گروه های سنی مختلف در این فروشگاه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha