یکی از گیاهان دارویی که از آن برای مصارف مختلفی استفاده می شود، زرشک است. زرشک دارای خاصیت های بسیار زیادی است که ما قصد داریم به معرفی این خاصیت های مهم زرشک بپردازیم. نزدیک به ۲۰۰ سال است که از فواید این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

خواص مهم زرشک را بشناسید + خرید زرشک از زرچین شاپ

سلامت نیوز: یکی از گیاهان دارویی که از آن برای مصارف مختلفی استفاده می شود، زرشک است. زرشک دارای خاصیت های بسیار زیادی است که ما قصد داریم به معرفی این خاصیت های مهم زرشک بپردازیم. نزدیک به ۲۰۰ سال است که از فواید این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. همچنین زرشک به عنوان یک سم‌زدا عمل می‌کند و یک آرام بخش بسیار خوب است که می تواند به فرد کمک کند تا با بیماری‌های بسیاری مقابله کند. این محصول به صورت خوراکی مصرف می‌شود و برای تهیه آن بهتر است که از زرشک های مرغوب استفاده کرد. اما پیدا کردن فروشگاه هایی که چنین محصول با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند، شاید دشوار باشد.

به همین دلیل قصد داریم تا در کنار معرفی ویژگی ها و فواید زرشک، سایتی را معرفی کنیم که در زمینه فروش محصولاتی مانند زرشک، زعفران و خشکبار فعالیت می کند. این فروشگاه اینترنتی توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین خریداران این محصولات به دست آورد تا جایی که طبق بررسی هایی که صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد مشتریانی که محصولات این فروشگاه را خریداری کرده‌اند، از کیفیت و نحوه ارائه خدمات رضایت کامل را داشته اند.

توصیه می کنیم اگر شما هم قصد دارید از این محصولات استفاده کنید، فروشگاه اینترنتی زرچین را در لیست انتخابی خود قرار دهید چرا که شانس این را دارید که بتوانید در کنار خرید محصولاتی با کیفیت، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. امکان جالبی که سایت زرچین در اختیار تمامی مشتریان خود قرار می دهد این است که آن ها می‌توانند به صورت مستقیم از کشاورز محصولات خود را خریداری کنند. چون این فروشگاه به صورت مستقیم با کشاورزان کار می کند و  شما برای دریافت محصول نیازی نیست از فروشگاه‌های نا معتبری که به صورت فیزیکی  فعالیت می کنند این محصولات را خریداری کنید و می توانید بدون واسطه، با قیمتی منصفانه اقدام به خرید زرشک از زرچین کنید.

فواید و خاصیت های مهم زرشک

فواید زرشک

در ابتدای کار نیاز است تا کمی با ارزش غذایی زرشک آشنا شوید، این گیاه با دارا بودن مقدار بسیار زیادی ویتامین c و همچنین ویتامین b و مواد معدنی مانند روی؛ یک منبع بسیار عالی برای دریافت ویتامین است. همچنین از آن به عنوان یک گیاه دارویی هم یاد می‌شود، چراکه ارزش دارویی که در عنصر های تشکیل دهنده زرشک وجود دارد، باعث می شود تا به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار خوب برای کشتن باکتری ها، قارچ ها و پروتوزوا عمل کند.

نکته جالب تر آنکه مواد شیمیایی مانند آلکالوئیدها، ایزوکوئینولین در میوه، ساقه و پوست زرشک وجود دارند که باعث می شود برای بیماری های بسیار زیادی مثمرثمر واقع شوند و از آن ها به عنوان یک داروی بسیار خوب استفاده شود.

بررسی فواید و خواص زرشک برای سلامتی

همان‌طور که گفته شد این میوه سالم سرشار از مواد مغذی است که کمک می کند سلامت انسان حفظ شود. در ادامه قصد داریم تا به بررسی تک تک فوایدی که زرشک دارد بپردازیم.

 کمک کردن به درمان التهاب و عفونت

یکی از محلول های بزرگی که می تواند برای مقابله با عفونت ها مفید واقع شود، زرشک است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته گیاه زرشک از عواملی تشکیل شده که ضد باکتری و ضد قارچ است و همین سبب می شود تا به عنوان یکی از محلول هایی که با عفونت مقابله می‌کند، شناخته شود. همچنین این مسئله باعث می شود تا التهاب کاهش پیدا کند و همان‌طور که می دانید التهاب به عنوان ریشه بسیاری از بیماری های عفونی شناخته می شود و با استفاده از زرشک می توان به میزان قابل توجهی باعث کاهش این بیماری ها شد.

به درمان عفونت‌های مجاری ادراری کمک می‌کند

 زرشک به عنوان یکی از گیاهان دارویی مزایای بسیاری برای سلامتی انسان ها دارد و یکی از آن ها کمک به درمان عفونت در مجاری ادراری است.

 عفونت های دستگاه گوارش را درمان می کند

همان گونه که در بالا اشاره شد وجود عوامل ضد باکتریایی و ضد قارچی باعث می شود زرشک به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان عفونت های موجود در دستگاه گوارش به شمار رود.

 درمان گلو درد

ویتامین سی موجود در زرشک باعث می‌شود تا در شرایط خفیفی کمک کند تا سرما خوردگی برطرف شود و همچنین گلو درد را کاهش دهد.

 درمان اسهال

اسهال از طریق برخی باکتری های خاص به وجود می آید که به طور طبیعی می‌توان آن را با استفاده از زرشک درمان کرد. اما اگر شرایط به گونه ای پیش رفت که نیاز به معاینات بیشتری بود، بهتر است که با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را با او در میان بگذارید.

کمک به هضم بهتر مواد غذایی

زرشک در کنار این که کمک می‌کند تا یک بدن سالم و بدون عفونت را داشته باشید، با دارا بودن فیبر زیاد کمک می‌کند تا هضم بهبود پیدا کند و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. همان طور که می دانید تمامی میوه ها با دارا بودن مقدار بسیاری فیبر به بهبود هضم کمک می‌کنند که زرشک هم از این دسته است و می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مصرف باشد.

یک درمان خانگی برای مسمومیت های غذایی

در هنگام مسمومیت های غذایی می توانید به عنوان یکی از برطرف کنندگان این مشکل از زرشک استفاده کنید. زرشک دارای عواملی است که ضد باکتریایی هستند و کمک می کند تا مسمومیت فرد بهبود پیدا کند. اما اگر این مشکل با مصرف زرشک برطرف نشد بهتر است که با یک پزشک مشورت کنید.

کنترل قند خون با زرشک

کنترل قند خون با زرشک

استفاده به اندازه و در حد متوسط از زرشک می تواند به کاهش قند خون افراد کمک کند.

جلوگیری از دیابت با زرشک

یکی دیگر از خاصیت های مهم زرشک، جلوگیری کردن از ابتلا به دیابت است. در مورد بالا گفتیم که زرشک کمک می‌کند تا قند خون کاهش پیدا کند که همین امر سبب می‌شود تا این گیاه دارویی به عنوان یکی از عوامل جلوگیری کننده از دیابت معرفی شود.

زرشک سطح کلسترول را کنترل می کند

فیبر رژیمی که در زرشک وجود دارد کمک می کند تا کلسترول غیر ضروری که در روده بزرگ وجود دارد، مهار و تولید سطوح کلسترول خوب را بالا میبرد که نتیجه این امر سلامتی فرد را به همراه دارد. خاصیت های مهم در زرشک باعث می‌شود تا نه تنها به عنوان یک مواد غذایی طعم دهنده و خوشمزه در بسیاری از غذاهای ما وجود داشته باشد بلکه به عنوان یک گیاه دارویی هم جایگاه بسیار خوبی در بین سفره ایرانی ها را دارا باشد.

سعی کنید همیشه اگر قصد دارید تا چنین محصولی را خریداری کنید حتما زرشک تازه و مرغوبی بخرید. چرا که وجود خواص و ویژگی های گفته شده در زرشک های تازه بسیار بیشتر است و از طرفی دیگر رنگ، طعم و مزه بهتری نسبت به زرشکی که مدت ها در انبار بوده، دارد.

 با این تفاسیر فروشگاهی را باید انتخاب کرد که بتواند تمامی محصولات را با کیفیت بسیار خوبی در اختیارتان قرار دهد و اینکه تازه ترین محصول برای شما ارسال شود. همان طور که در بالا هم گفتیم فروشگاه اینترنتی زرچین می‌تواند انتخابی مناسب برای خرید باشد، چون محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می رسد، تازه و مرغوب بوده و مستقیم به دسته خریدار می رسد و پروسه طولانی را طی نمی کند. خصوصاً در زمان برداشت محصول در مدت زمان بسیار کمی شما می توانید زرشک مورد نظر را از کشاورز خریداری کنید.

بهبود جریان خون با استفاده از زرشک

برای اینکه مواد مغذی در بدن به صورت بهینه توزیع شود، نیاز است که جریان نرمال خون در بدن وجود داشته باشد. در این بین زرشک می تواند با شل کردن رگ های خونی به فرد کمک کند تا جریان خون بهینه شود و به طور نرمالی این مواد مغذی و اکسیژن در بدن توزیع شود. همچنین عملکرد قلب کاهش می یابد که به سلامت فرد کمک می کند.

یکی از عوامل مفید برای سیستم ایمنی بدن، زرشک است

زرشک با استفاده از آنتی اکسیدان هایی که در آن وجود دارد به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازد و باعث می شود که سیستم ایمنی بدن بهبود پیدا کند و یکی از بهترین خاصیت های مهم زرشک این است که به بهبود سیستم ایمنی افراد کمک می‌کند.

زرشک

در ادامه به برخی دیگر از خواص مهم زرشک اشاره می کنیم که با مصرف این گیاه دارویی می توانید از تمامی آن ها بهره ببرید.

  • کمک به سلامت قلب
  • مبارزه با سندروم متابولیک
  • سم زدایی خون
  • مفید برای سلامت چشم
  • تمیز کننده کبد
  • تحریک تولید گلبول سفید
  • درمان اختلالات پوستی
  • درمان کم خونی
  • مفید برای دوره های قاعدگی منظم در زنان
  • بهینه سازی جذب آهن
  • کاهش فشار خون
  • بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی

منبع: زرچین؛ مرجع خرید زعفران اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha