سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 332524

در چای سبز ترکیبی وجود دارد که باعث می‌شود غلظت خون هر فرد ثابت بماند.

خوراکی هایی برای درمان غلظت خون سالمندان

سلامت نیوز: در چای سبز ترکیبی وجود دارد که باعث می‌شود غلظت خون هر فرد ثابت بماند.

سیر | به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این ماده غذایی قرن‌هاست که برای پرفشاری خون و غلیظ بودن آن تجویز می‌‌شود. اگر سیر به طور خام مصرف شود، باعث کاهش غلظت خون  می شود و از انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌‌کند. همچنین سیر با آزاد کردن ماده‌‌ای به نام نیتریک اکسید در بدن، باعث گشاد شدن رگ‌ها، جریان یافتن بیشتر خون و جلوگیری از لخته شدن آن می‌شود.


 زنجبیل| این گیاه بیشتر برای زمانی که ترش کردن اتفاق می افتد و احساس تهوع و استفراغ به سراغ فرد می‌‌آید، استفاده می‌‌شود اما برای کاهش پرفشاری خون و رقیق شدن آن هم توصیه می‌شود. بهتر است به میزان یک یا دو قاشق چای‌خوری در داخل چای  یا آب جوش حل و نوش جان کنید.


 چای سبز| در چای سبز ترکیبی وجود دارد که باعث می‌شود غلظت خون هر فرد ثابت بماند. این ترکیب که به اصطلاح EGCG   نام دارد ، بر سلول‌های دیواره رگ اثر می‌گذارد و باعث می‌شود دیواره رگ از حالت سخت و سفت خود خارج  شود و خون راحت‌تر به جریان بیفتد.


 آویشن و عناب| می‌توانید برای درمان مشکل غلیظ شدن خون مقداری آویشن و عناب را همانند چای در قوری دم و روزی چند وعده مصرف کنید. بهترین زمان استفاده از این دمنوش در فصل بهار است که باعث زدودن مواد مضر از بدن  می شود و به بهبود سلامت کمک می کند.


توجه| از مصرف خودسرانه، بدون مشورت پزشک و بیش از اندازه این مواد خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha