سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها و وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در ۲۴ استان هشدار داد.

سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در ۲۴ استان کشور

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها و وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در ۲۴ استان هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا این شرایط در غرب، جنوب غرب،‌برخی مناطق مرکزی، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد و برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال بوشهر و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌های ادامه خواهد داشت.

یکشنبه در استان‌های واقع در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود.

طی امروز تا سه‌شنبه آینده بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف است و با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد. شمال خلیج‌فارس از امروز تا یکشنبه مواج خواهد بود. امروز آلودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha