سلامت نیوز:متخصص زنان و زایمان گفت:توصیه می‌شود از سنین 40 سالگی، خانم‌ها هر سال آزمایش ماموگرافی انجام دهند.

زنان 40 سال به بالا این آزمایش را جدی بگیرند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مژگان یزدیان،جراح و متخصص زنان و زایمان  در خصوص شیوع «سرطان سینه در بین خانم‌ها»،گفت: در بحث سرطان سینه اولین کاری که ما باید مدنظر خود قرار دهیم پروسه غربالگری و تشخیص زودرس سرطانهاست. توصیه می‌شود از سنین 40 سالگی، خانم‌ها هر سال در برنامه خود ماموگرافی داشته باشند.

وی افزود:افرادی که سابقه خانوادگی یا در اقوام درج یک خود سرطان سینه داشته‌اند حتما آزمایش غربالگری را از سنین 35 سالگی و هر سال یک بار انجام دهند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: در صورتی که خانم‌های زیر سنین 35 سالگی احساس لمس توده یا درد پستان داشتند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

یزدیان ادامه داد:باید توجه کرد احساس درد سینه در این سنین بیشتر به خاطر تاثیرات هورمونی تخمدان است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با مصرف دارو این مشکل قابل درمان است؛  ما به بیماران توصیه می‌کنیم هر شش ماه سونوگرافی را انجام دهند.

وی بیان کرد:بیماری 50 ساله مراجعه کرده است که تا این سن ماموگرافی انجام نداده‌است و هیچ‌گونه مشکلی نداشته و مجدد توصیه من به همه خانم‌ها انجام ماموگرافی است. نباید منتظر به وجود آمدن مشکل یا لمس توده‌های بزرگ در سینه باشیم؛سرطان سینه اگر پیشرفت کند راه‌های درمانی محدودتر و سخت‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha