سلامت نیوز :مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار شیوع مصرف مواد در بین دانش‌آموزان متوقف شد و موفقیت ارزشمندی است که حاصل تلاش همه همکاران است.

شیوع مصرف موادمخدر در بین دانش‌آموزان متوقف شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مسعود شکوهی در مراسم افتتاحیه سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان شهر تهران با شماره ۱۵۷۰ (مرکز روانشناختی توحید) اظهار کرد: ۱۵۷۰ یکی از بخش‌های طرح "نماد" است که دارد به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: "نماد" از برنامه‌های محوری آموزش‌ و پرورش است و آموزش و پرورش بعد از سال‌های طولانی صاحب نقشه راه شده است و می‌تواند مسائل حوزه دانش‌آموزی را عالمانه‌تر و آگاهانه‌تر مدیریت کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از زمان پایلوت طرح نماد در ۳۵ منطقه، کمترین آسیب و اختلال را در این مناطق داشته‌ایم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر با برنامه پیش برویم حتی در حوزه حساسی چون آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

شکوهی افزود: در حال تکمیل تمام فرایندها و حلقه‌های طرح نماد هستیم. امسال شمار مناطق پایلوت طرح نماد از ۳۵ به ۱۷۰ منطقه و شمار مدارس تحت پوشش از ۶۰۰۰ به ۲۰ هزار مدرسه افزایش یافته است. تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز از یک میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده و می‌توان گفت که یک‌سوم دانش‌آموزان تحت پوشش هستند و امید است به سرانجام خوبی برسد.

وی با اشاره به اینکه مطمئنیم تلاش‌های انجام شده و تجارب اندوخته شده، می‌تواند ابزار مهمی برای کنترل آسیب‌ها در سطح دانش آموزی باشد، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار شیوع مصرف مواد در بین دانش آموزان متوقف شد و موفقیت ارزشمندی است که حاصل تلاش همه همکاران است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش در خاتمه از تربیت ۳۰۰ نیروی تخصصی برای مشاوره تلفنی در سامانه ۱۵۷۰ خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور مصوب شد که خط ۴ رقمی نماد به خط ۳ رقمی تبدیل شود که یک امتیاز است و می‌تواند ارتباط را تسهیل کند. خط ملی نماد می‌تواند حلقه‌های مختلف مقابله با آسیب‌ها را به هم وصل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha