چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 333282

تکرر ادرار زمانی است که بدن نتواند فعالیت دفع ادرار را کنترل کرده و به دلیل مثانه بیش از حد فعال نمی توانید ادرار را نگه داشته و باید ادرار را تخلیه کنید.

درمان های خانگی و سریع تکرر ادرار با 3 روش ساده

اگر شما هم دچار تکرر ادرار هستید می توانید با درمان خانگی تکرر ادرار ، که در ادامه آمده است، برای رفع سریع مشکل خود اقدام کنید.

3 روش درمان تکرر ادرار در خانه

تمرین کیگل

انجام مداوم تمرین کیگل، باعث درمان تکرر ادرار می شود. تمرین کیگل که تمرین دیافراگم لگنی نیز نامیده می شود شامل انقباض و آزاد سازی عضلات لگن برای تقویت آنهاست. با تقویت عضلات مجرای پیشاب و لگن، این تمرینات به تقویت مثانه کمک می کنند.

مطالعه 2017 که در مجله انجمن پزشکی برزیل چاپ شده است نشان داد که آموزش عضلات لگن باعث تقویت نشانه شناسی، عملکرد عضلات لگن و کیفیت زندگی زنانی با نشانه های بیش فعالی مثانه می شود.

  • در مکان آرامی نشسته یا دراز کشیده و عضلات کیگل روی زمین قرار دهید. عضلات کیگل عضلاتی هستند که برای توقف ادرار به کار می روند.
  • این عضلات را به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و به طور طبیعی نفس بکشید. عضلات شکم، کمر، پهلو و ران هنگام این تمرین نباید منقبض شوند.
  • 5 ثانیه ریلکس بوده و دوباره انجام دهید.
  • هر دفعه 10 یا 20 بار این تمرین را انجام دهید..
  • روزی حداقل 3 بار این تمرین را تکرار کنید.

سرکه سیب

به نقل از سلام دنیا ، سرکه سیب نیز در درمان تکرر ادرار مفید است. سرکه سیب خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته که عفونت هایی که منجر به تکرر ادرار می شوند را از بین می برد. سرکه سیب هم چنین درد ناشی از عفونت دستگاه گوارش را کم می کند. سرکه سیب منبع غنی از انزیم ها, پتاسیم, و دیگر مواد معدنی مفید است و تعادل PH بدن را حفظ می کند.

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و تصفیه نشده را با 1 قاشق چای خوری عسل و 1 لیوان آب گرم مخلوط کنید. 2 بار در روز این معجون را بنوشید.
  • هم چنین می توانید 1 یا 2 فنجان سرکه سیب را به آب وان اضافه کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در این آب بنشینید. این کار را روزی یک بار انجام داده تا زمانی که وضعیت شما بهتر می شود.

از یبوست جلوگیری کنید

یبوست به مجرای ادراری فشار وارد کرده و مانع از دفع ادرار شده و در نتیجه باعث رشد باکتری و افزایش خطر عفونت دستگاه ادراری شده که به نوبه خود باعث بیش فعالی مثانه می شود. هم چنین یبوست باعث بدتر شدن علائم بیش فعالی مثانه می شود.

مطالعه سال 2017 در گزارش بین المللی BioMed نشان داد که نشانه های خفیف تا مزمن بیش فعالی مثانه باعث یبوست عملکردی می شوند. علاوه بر این، یبوست عملکردی عامل بیش فعالی شدید یا خفیف مثانه و عدم کنترل ادرار است.

بنابراین, بهتر است که دفع منظم داشته و از یبوست جلوگیری کنید. برای جلوگیری از یبوست، غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. فیبر باعث نرم شدن مدفوع و بزرگتر شدن و آسان تر عبور کردن مدفوع می شود.

متاانالیز 2012 که در مجله جهانی روده و بیماری های مرتبط با آن به چاپ رسیده است نشان داد که مصرف غذاهای غنی از فیبر باعث افزایش مدفوع در بیمارانی می شود که از یبوست رنج می برند. غلات و نان، برنج قهوه ای، لوبیا، عدس و میوه های تازه و سبزیجات غنی از فیبر هستند.

https://www.upwellness.com/wp-content/uploads/2016/04/Fotolia_105994162_Subscription_Monthly_M.jpg

کم آبی و یبوست نه تنها می توانند در انسانها رخ دهد، بلکه میتواند منجر به یبوست در سگ ها شود. پس بهتر است با استفاده از درمان خانگی یبوست در سگ ها را نیز برطرف کرد تا مشکلی برای این حیوانات خانگی باوفا و دوست داشتنی پیش نیاید. مثلا:

کدو تنبل

خوراندن کدو تنبل به سگ دچار یبوست یک درمان خانگی موثری است. آب زیاد و فیبر موجود در محتویات آن معجزه خواهد کرد و برای دفع مدفوع به سگ کمک می کند. کدو تنبل مخصوصا سرشار از فیبر قابل حل است و در آب به صورت ژل چسبناک می شود که دردهای روده ای را تسکین و می پوشاند. اکثر سگ ها طعم آن را دوست دارند و معمولا آن را بدون هیچ سرو صدایی خواهند خورد. می توانید یا پوره کدو تنبل خانگی تازه یا پوره کنسروی را 2 یا 3 بار در روز به او بدهید. مقدار مصرف آن به شرح زیر است:

  • برای سگ هایی با وزن کمتر 7 کیلوگرم، 1 تا 2 قاشق چای خوری داده شود.
  • برای سگ هایی با وزن 7 تا 16 کیلوگرم، 1 تا 2 قاشق غذا خوری داده شود.
  • برای سگ هایی با وزن 16 کیلوگرم یا بیشتر، 2 تا 5 قاشق غذا خوری بسته به اندازه او داده شود.

سخن آخر

تکرر ادرار مشکل جدی نیست, اما به دلیل اینکه مجبورید روزانه چندین بار ادرار کنید سخت است. خوشبختانه می توانید این مشکل را با درمان خانگی که در این مطلب بیان کردیم. به راحتی رفع کنید تا بتوانید دوباره سلامتی خود را بدست آورید.. و همانطور که در انتها این مقاله به آن اشاره کردیم. یبوست یکی از علت های تکرر ادرار است که نه تنها انسانها ، بلکه می توانند حیوانات خانگی را نیز درگیر کند. از این رو ما به شما یک راه حل ساده برای درمان یبوست سگ نیز ارائه دادیم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha